wilmablogghund

Alla inlägg den 11 juli 2022

Av Wilma Border collie - 11 juli 2022 17:59

Äntligen måndag igen,

Ingen ensam morgonrunda utan jag fick åka och hämta Basse.

Så hem till mej för gemensam frukost, mycket godare att vara två som käkar tillsammans.

Sen skulle vi göra nåt.

Hamnade i bilen och åkte.

 

Vi hörde minsann rätt igår. Sällskap med Moha och Troy och nu ska vi leta tryffel.

 

Läskigt värre en sån där hundätande robotgräsklippare. Moha och Troy är modiga så de funderade på mord, jag och Basse var mest intresserade av om de skulle överleva monstret.

 

Himla tur de överlevde och det gjorde otäcka robotgräsklipparen också. Fanns inga tryfflar där, de hade säkert monsterklipparen käkat upp.

 

Massor med spännande dofter fanns det överallt. Vi hade tassarna överfulla.

 

Men det var väl!!! Ska de där monstren finnas precis överallt? Den här tänker minsann käka upp fyra oskyldiga hundar!!

 

Så fattade människorna ett bra beslut. Vi skulle at en väg som jag och Basse inte gått på evigheter och för Moha och Troy var det premiär. Sist jag gick här var det skridskobanor överallt så det var länge sen.

 

Hittade en bra badplats också. Vissa försökte simma, Blöta tassarna och dricka räcker enligt mej.

 

Visade Troy en kremla. Han var mycket intresserad. Kommer att bli en väldigt bra svamphund av honom.

 

Kremlor är den enda svamp som ätligheten kan avgöras genom smakprov. Denna smakade skarpt så den var inget att ha. Människorna smakar lite och spottar ut. Men även riktigt giftiga svampar kan var goda. Så detta tillämpas bara på kremlor.

 

Nu ska vi jobba igen. Tryffeljakt på gång.

 

Bra jobbat Troy! Visst fanns det mer Stjärnhovstryffel och ja det är matte som kastar kniv omkring sej. Passa er om ni möter henne.

 

Så var det lärarlönen. Jga har faktiskt lärt Troy en massa om tryffelsökets hemligheter, alltså ska jag också ha lön.

 

Stilstudie i hur man markerar tryffel. Jag sdom är lite mer sansad la mej och pekade med tassarna. Basse han ansåg att rulla på dom, det var väldigt bra. Gäller att underhålla människorna.

 

Jodå det blev en hög till. Fick beröm och mer ost.

 

Nä vi har verkligen inte alls fått nån belöning, du måste ha hallucinerat. Kan vi få nåt??

 

Gick tillbaka, passade på att dricka och bada mera. Mycket gott vatten var det.

 

Matte hittade en vacker stenbro, den har hon missat fast vi gått där flera gånger.

 

Bravo Troy! Det var en gång en champinjon men så kom den i vägen för en onödig gräsklippare. Ja, ja kommer nya champinjoner på ställen utan gräsklippare.

Gick till våra bilar och åkte hem.

Käkade lite och somnade gott.

Skulle på eftermiddagsrunda. Gick bra tills vi kom till torget för där kom Bassehusse och hundnappade Basse.

Alltså fick jag passa biblioteket alldeles ensam utan sällskap.

Men i morgon har vi en massa igen. Enligt matte är det saker flera dagar i rad nu. Perfekt enligt oss som gillar upptagna dagar.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards