wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 31 juli 2022

Varit fotomodeller

Av Wilma Border collie - 31 juli 2022 18:18

Vanliga triste morgonrundan,. såg inte en Rocky fast honom får jag i alla fall inte träffa.

Käkade tråkfrukost ensam.

Sen skulle jag åka och hämta Basse, Verkligen på tiden efter två dagars skilsmässa.

 

Via vissa märkliga vägar så kunde vi ta oss fram med bilen. Jaha nån ska vi vänta på nån fotograf.

 

Kollade runt lite medan vi väntade. Hittade faktiskt ett par kantareller.

 

Nu kom det en bil, som de artiga hundar vi är så gick vi och hälsade.

 

Nu ska vi gå till skogen och posera med svampar.

 

Självklart så hittade vi värsta, bästa svamphundarna kantareller som skulle fotograferas.

 

Vi fick ägna massor med tid åt att posera med kantareller. Matte påstod att hon saknade moha och Troymatte med dans och osttubens lovsång.

Men osttuben åkte mellan matte och fotografen. Basse lyckades hitta den i en paus och jobbade hårt för att öppna den själv. Han behöver träna mycket mer för han lyckades inte.

 

Jag poserade både med boken och med kantareller. Matte såg en superfin bild av mej med kantareller.

 

Så skulle boken fotografera utan närvarande hundar också.

Så fick vi gå med matte, sitta med henne och det var massor med instruktioner hela tiden.

 

Eller som här med svampkorgen

 

Tack Basse! Jag försöker vila det är ovädershett och hormomnerna tar på krafterna. Matte ska porträttfotograferas fullkomligt ointressant. Basse skulle gräva en svalkande grop.och skitade ner mej ordentligt. Dessutom var han förbjuden att smita till sjön och förvandlas till den sörmländska träskhunden

 


En massa mer foton på snyggkorgen. Fotografen var synnerligen imponerad av den.

 

Sista jobbet efter två timmar och mängder med bilder. Vi visar att vi minsann är helt fantastiska på samarbete när vi jobbar.

Sen var det slut.

Bilderna kommer i nån tidning som alla som har några lotter från Kombilotteriet får. I september ska den komma.

Åkte hem till Basse för att lämna tillbaka honom.

 

Fanns en massa gott vatten där till varma och behövande hundar.

 

Basse han kollade noga spåren efter de som varit på hundträffen. Han missade den idag när han var fotomodell.

 

Får man inte bada i värsat dyn i skogen så går det lika bra med plaskdammen.

Lämnade in Basse till hans husse.

Åkte hem käkade och somnade.

Gick ut på eftermiddagsrunda, fortfarande oväder men ganska stilla i köpingen för marknaden höll på att sluta.

Så skulle jag blogga.

Allmänt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 7 juli 17:59

I natt vräkte det ner mängder med svampvatten och Åskar hade varit i närheten också. Var blött ute när jag var ute på morgonrunda inget svampvatten då men istället så stormade det. Sen efter de sedvanliga evigheterna var det dags att åka.   ...

Av Wilma Border collie - Lördag 6 juli 17:59

Klarade av mina morgonrutiner och passade dörr i evigheter innan matte ansåg att det var dags att åka.   Perfekt början för Bassehusse ropade på mej och sparkade en boll åt mitt håll. Perfekt boll.   Tog med den medan vi väntade på flera ko...

Av Wilma Border collie - Fredag 5 juli 17:50

Basse kom i morse igen. Tyvärr hade jag redan hunnit klara av min morgonrunda, men gemensam frukost fick vi. Så skulle vi hitta på nåt. Matte hade brist på idéer.   Här har vi inte varit på väldigt länge. Sist kom vi inte dit vi skulle för v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 4 juli 17:55

Basse blev levererad av sin husse i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Så skulle vi hitta på något.   Hamnade i skogen, för nu skulle vi kolla kantarellerna igen. Gick alldeles utmärkt att jobba, de hade växt sen...

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards