wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 juli 2022

Så slog fängelseporten igen om mej

Av Wilma Border collie - 24 juli 2022 15:49

Vaknade efter en god natts sömn, kände mej riktigt utvilad.

Planerade för att åka och mingla med kompisar idag.

Men så var det matte och det där papperet. Hon torkade mej i baken, viftade triumferande med pappersbiten.

Var väl det jag visste att du börjat löpa!! Några fjuttiga bloddroppar avslöjade mej och fängelseporten till Hormonhäxefängelset slog igen med en tung duns och de tusentals låsen vreds om.

Bara att glömma att träffa alla trevliga kompisar idag.

Vad skulle jag nu göra ensam och övergiven utan kompisar??

 

Blev skjutsad till Råttskogen. Skulle kolla hur svamparna mådde där efter torkan och ovädershettan. Fredagens nedfall hade i alla fall fixat vattenpölar med utsökt vatten.

 

Jaha är väl bara att gå och jobba då, Trist att jobba ensam, föredrar sällskap.

 

Äsch! Det där eländiga ovädret hade tagit död på massor med kantareller.

 

Men det finns hopp. Bredvid så fanns det nya fina och i mossan dolde sej många små. Låt det nu komma mer svampvatten så blir det nog ordning i mina skogar.

 

Tack det var bra att få belöning för mitt jobb.

Gick vidare hittade lite till och några alldels för gamla kremlor.

 

Förra gången jag var här så lärde jag mej en ny svamp. Lackticka. Jag glömmer aldrig nåt till skillnad från förvirrade människor. Självklart minns jag att den lönar sej och markerade. Fick mycket beröm och mer ost.

 

När denna växt klart kommer den att bli vackert röd och glänsa därav namnet lackticka.

 

Provade en sten i brist på bättre sysselsättningar. Bra för den gav godis.

 

Matte satt på en annan sten och njöt av tystnaden i den folktomma skogen. Behövdes visst efter den extremt upptagna tiden.

 

Hallå Ekorrarna!! Var är ni?? Jag är så ensam har ingen kompis idag. Men inte en endaste ekorre inom synhåll. Jag som behövde en kompis.

 

Gick vidare. Hittade lite fler kantareller. Bra till kommande kurser.

 

Tack Hare!! Du förgyllde min trista dag genom att lämna godis till mej. Livet kändes lite enklare.

 

Hittade fler kremlor. Men tyvärr var det av den skarpa sorten som är otäliga. Bra att det kommer mer svampar nu, då kan jag jobba mer med mina kompisar som jag säkert får träffa inom en avlägsen framtid.

 

Perfekt. Är på väg till bilen och hittade en enorm vattensamling. Utsökt vatten med smak av skog och lera.

 

Stannade på väg hem och kollade Stinkande skogen också. Men den var alldeles stinkfri idag. Inga såna där mandelriskor hade visat sej, Eftersom de enligt matte stinker av fisk och skaldjur så har den fått sitt namn efter dom.

Hem, käkade lite och somnade. Tar en del på krafterna att sitta i fängelse.

Gick på eftermiddagsrunda. Trist sån inga jag känner ute..

Nu blev detta en tidig blogg. Men jag ska iväg på nåt i kväll. Om ryktet stämmer får jag dessutom träffa kompisar så det verkar bra. Vad som ska hända berättar jag i morgon.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 7 juli 17:59

I natt vräkte det ner mängder med svampvatten och Åskar hade varit i närheten också. Var blött ute när jag var ute på morgonrunda inget svampvatten då men istället så stormade det. Sen efter de sedvanliga evigheterna var det dags att åka.   ...

Av Wilma Border collie - Lördag 6 juli 17:59

Klarade av mina morgonrutiner och passade dörr i evigheter innan matte ansåg att det var dags att åka.   Perfekt början för Bassehusse ropade på mej och sparkade en boll åt mitt håll. Perfekt boll.   Tog med den medan vi väntade på flera ko...

Av Wilma Border collie - Fredag 5 juli 17:50

Basse kom i morse igen. Tyvärr hade jag redan hunnit klara av min morgonrunda, men gemensam frukost fick vi. Så skulle vi hitta på nåt. Matte hade brist på idéer.   Här har vi inte varit på väldigt länge. Sist kom vi inte dit vi skulle för v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 4 juli 17:55

Basse blev levererad av sin husse i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Så skulle vi hitta på något.   Hamnade i skogen, för nu skulle vi kolla kantarellerna igen. Gick alldeles utmärkt att jobba, de hade växt sen...

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards