wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 juni 2022

Visat Moha och Troy en bra runda

Av Wilma Border collie - 29 juni 2022 17:57

Blev bra igår också. Basse fick sova kvar och det föll svampvatten. Sov gott hela natten och när vi var ute på morgonrunda  var det svalt och skönt. Perfekt hundväder.

Hem käkade frukost och sen hade matte en plan.

In i bilen och vi såg att Moha och Troys bil hängde på oss.

 

Trevligt vi hamnade i Hälleforsnäs för ni skulle vi visa Moha ochj Troy den bra rundan runt sjön där.

 

Hann bara en liten bit så träffade vi en labrador som heter Sigge. Tydligen känner matte hans daghusse sen några hundra år. Alltid trevligt att träffa nya hundar.

 

Det hade tydligen fallit mer svampvatten där för det fanns massor med vattenpölar. Vissa uppskattade dom verkligen var länge sen det fanns bra såna.

 

Var länge sen jag och Basse gick här för då var det is och riktigt besvärligt, idag var det grönt och svalt och skönt.

 

Fortsatte på de långa, långa spängerna mot ön.

 

Äntligen fick Basse bada vid ön. Enligt honom perfekt att bada här. Sist låg isen så då kunde han inte.

 

Fortsatte hade massor att kolla överallt. Tur att det var fint väder så vi orkade med alla nyheter och annat viktigt.

 

De där bänkarna som Chefen byggde är perfekta och tänk fyra hundar lyckades se riktigt normala ut på samma bild.

 

Bra bänk som alltid eftersom den gav ost.

 

Begriper inte varför matte hade en massa åsikter om Basses planer på hopp ner i vattnet. Det är väldigt högt där.

Han misslyckades.

 

Så mycket spännande dofter överallt. Bra att vara fyra så vi kunde diskutera ordentligt.

Har gått massor med snygga hanar där också.

 

Vissa gick verkligen in för att prova en massa badplatser. Jag och Moha vi drack mest vatten, sjövatten är gott.

 

Så dags för svamphundsjobb. Bredvid mej växer det en grynsopp och såna ger ost.

 

Nu var inte denna nåt att ha, men allrid trevligt när det kommer fler svampar.

 

Troy provade framgångsrikt och eftersom jag övervakade hans träning behövde jag också mer ost. Typ lärarlön.

 

Just ja Moha och Troymatte har annan smak på osten så det var lika bra att tigga lite där också.

 

Passerade alla de där konstiga djuren igen. Nu hade fått sällskap av en gubbe också.

 

De här gubbarna har vi alldeles missat förut. Den som bor här gillar att jobba med trä och är duktig.

  

Jobb igen. Detta är egentligen ingen svamp utan en myxocymet, kallas i bland slemsvamp. Denna heter trollsmör och är så märkliga att de kan röra på sej, alltså förflytta sej väldigt långsamt. Gav självklart ost.

 

Var nära sjön så vissa skulle bada, vi andra drack vatten.

 

Nu förstår ni Moha och Troy nu ska ni jobba. Lyssna nu noga på mina tips.

 

Satt en massa kantareller där och de klarade av att hitta dom utan problem.

Bra elever som lyssnar noga på mej.

 

Provade hundbadet. Jo det var enligt Basse och Troy godkänt. De är ju badexperter så de vet vad de pratar om.

 

Nära bilen så hittade vi ett bord. Provade, bra bord det gav godis.

Gick till bilarna och åkte hem. Nu började det bli ovädersvarmt igen. Trötta var vi så vi sov på vägen hem. Käkade och somnade igen.

Så var det dags för eftermiddagsrunda.

Matte skulle till förläggaren. Nåt skulle hämtas och det skulle pratas tråk.

 

Ett helt gäng med såna här skulle hämtas. Nu ska Malmköping tapetseras om boksläppet. Matte är ännu odrägligare just nu.

Medan vi var där så raggade förläggarhunden Rudolf på mej, utan framgång. border collie och dvärgschanuzer ska det inte alls vara. Vadå han är snygg!! Borde få dejta honom framöver.

Dessutom kom Bassehusse och hämtade honom. Alltså fick jag gå hem alldeles själv.

Men i morgon ska jag hämta honom som vanligt. Får se vad vi ska hitta på.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards