wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 juni 2022

Blev en bra dag igen

Av Wilma Border collie - 22 juni 2022 17:44

I morse när jag skulle åka och hämta Basse så försökte det falla svampvatten. Men bara några droppar.

Fick vänta medan matte grejade med tråkgrönsakerna igen, vattna i växthuset och annat ointressant tråk.

Hem till mej käkade frukost och jag berättade för Basse om mattes gå i sömnen och ha planer på att ta sej ut genom köksfönstret. Nån förvirrad dröm om Moha och Troy på rymmen. Hon vaknade som tur var innan.

Så skulle vi hitta på nåt.

 

Hamnade i Sparreholm för vi skulle till ett ställe där vi inte varit på länge.

Turen var med oss, för vi hann bara ut bilen så träffade vi Viggo, vår kompis som kommer på hundträffarna.

 

Hade en hel del att prata om eftersom vi inte setts sen i helgen och det var länge sen.

 

Ännu bättre han skulle åt samma håll som vi. Alltså fick vi sällskap. Väldigt trevligt, vi gillar att vara fler hundar.

 

Perfekt på fria tassar, nu kan vi springa och ha en massa skoj.

 

Basse han hade planer på var vi skulle. Nåt om att visa Viggo ett enligt Basse bra ställe.

 

Viggo är en mycket klok hund för han ansåg att blöta tassarna räcker och stirrade på Basse som kastade sej ut i Båven. Det där med simma det fick Basse göra utan vårt sällskap

 

Viggo hade nån tid att passa, eller om det var hans matte. Hur som helst var de tvugna att gå.

Basse han simmade och simmade försökte förklara att han kunde komma upp på land och leka istället.

 

Varför blöta ner sej när det går åt massor med rull för att försöka bli torr?

 

Detta är enligt Basse gruspeeling, mycket välgörande för hud och päls. Jag tror att man blir så av för mycket rullande i grus.

 

Basse försökte övertala mej till enligt honom ordenliga bad. Nej tack det räcker med att blöta tassarna och dricka.

 

Basse hittade en gammal bit av en rot som han ansåg var hans.

 

Hörru stanna!! Jag tror att den där är min! Blev en del vilda jakter men Basse gömde den så väl at jag inte hittade den. Ska minsann leta nästa gång.

Gick en sväng, käkade lite smultron.

Hittade en massa spnnande dofter också.

 

Perfekt det blommade ost på en gammal trädstam. Finns inga spår kvar av några ostblommor efter vårt städande.

Gick rilbaka mot bilen, men den bara vi passerade.

 


Är det möjligen så att du planerar nåt väldigt bra till oss? Törs vi tro på detta?

 

Det är nog sant. Förra gången vi var här så fick vi inte passa bord vid kiosken. Nåt om att de inte alls sålde det vi ville ha för tidigt på året eller vad nu den usla ursäkten var.

 

Titta!! Vi ska minsann få glass! Verkligen på tiden, händer ibland när vi varit och badat vid dagens badplats.

 

Alldeles utsökt sa Basse.

 

Jag höll med helt perfekt glass. Vi kan åka hit varje dag och köpa sån. Att matte hade andra åsikter det lyssnade vi inte alls på.

 

Fåglarna har tydligen lärt sej att det kan gå bra att tigga där. Fast vi srädade våra bägare så mycket att de var skinande rena sen. Kom säkert nån och gav fågeln nåt att käka sen.

Åkte hem, vi somnade väldigt gott efter leken med Viggo, bad, mera lek och den utsökta glassen.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur Vivecas magiska fönster öppnade sej igen och vi fick gott godis medan människorna pratade tråk.

I morgon ska vi på äventyr med Moha och Troy. Säjs att vi ska åka och kolla nåt alldeles nytt. Låter som om det kommer att bli en bra dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards