wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 juni 2022

Årets första tryffelhundsjobb

Av Wilma Border collie - 20 juni 2022 18:07

Blev fel i morse, måndagar brukar vara bra för då slipper jag ensamma morgonrundor. Men i morse drabbades jag både av sån och ensam tråkfrukost. Ska hämta Basse sen fick jag höra.

Väntade i många månader, medan matte var synnerligen oense med människoveterinären via telefon. Nä, hon tänker inte äta medicin där biverkningarna gör henne sjuk.

Så tillslut var det dags att åka och hämta Basse, verkligen på tiden.

Matte på dåligt humör hade helt plötsligt en plan.

 

Nu ska vi se om vi får henne på bättre humör. Tryffelsök på gång.

 

Jo jag har hittat nåt titta bredvid min tass.

 

Så här får man en sur matte på bra humör igen. Årets första Stjärnhovstryfflar.

 

 Jag och Basse inpekterade den noga när matte petat upp den ur marken. Alldeles perfekt var den.

 

Fick självklart massor med beröm och smarrig ost för vårt jobb.

 

Jo jag har faktiskt hittat mer.

 

Lika bra att vara övertydlig, människor missar så lätt. Blev mer beröm och ost, mycket lönande att jobba som tryffelhund.

  

Så de här hittade vi idag och enligt matte är det mer på gång, hon såg var vi markerade.

Hamnade i bilen igen för vi skulle iväg och gå en sväng.

 

Bra här har vi inte gått på väldigt länge. Massor med spännande dofter.

 

Hm här rör det sej minsann snygga hanar. Bör alltså hålla koll här tror jag. Jag lämnade hälsningar som Basse genast förstörde genom att pinka över, nåt om att jag minsann har honom och behöver inte alls ragga.

 

Ser du Basse?? Det där ser farligt ut. Tror du att den äter hundar??

 

Detta skulle ha kunnat bli en skräckfilm. Robotgräsklipparen försökar anfalla två oskyldiga svamphundar! Inte blev den rädd fast vi både morrade och skällde. Hemskt monster, fullt i klass med häst och komonster.

 

Gick till sjön, jag drack lite och Basse funderade på att bada, men misslyckades.

 

Nä nu räcker det!! Det finns såna här monster överallt och alla är ute efter oss. Nån hund som vet hur man lyckas skrämma i väg dom? Helt orädda verkar de vara.

  

Gick en annan väg utan hemska monster. Jag fortsatte lämna hälsningar och Basse dolde dom. Tänker faktiskt ragga hur mycket jag vill, Basse kan i alla fall inget.

 

Matte stod och tittade på ett par trollsländor. Typiskt mänskligt tråk.

Gick till bilen åkte hem, käkade lite och ute började svampvattnet ösa ner. Perfekt eftersom vi slapp skadas av nedfallet istället så somnade vi. Tog på krafterna med tryffeljobbet och de hemska monstren överallt.

Ut på eftermiddagsrunda. Basse hade tydligen fle kod idag för Vivecas magiska fönster öpnades inte. I stället fick vi passa biblioteket medan matte gjorde nåt tråk.

För en stund sen så åkte Basse hem. Hörde att i morgon blir det en vanlig morgon när jag hämtar honom på morgonrundan, sen ska Alice hämtas också.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards