wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 juni 2022

En trevlig söndag

Av Wilma Border collie - 19 juni 2022 18:03

Överlevde min ensamma kväll och natt. Enligt matte är det inte ett dugg synd om mej, jag hade faktiskt Basse här i flera nätter och jag träffar kompisar varenda dag.

Gick på tråkrunda och käkade tråkfrukost, passade dörren i flera veckor.

 

Matte var som vanligt alldeles för långsam. Hann bara dit så träffade jag först Labrador Alice och sen kom Bilbo och varghunds Alice också, Trevligt för det var länge sen.

 

Bilbo var väldigt intresserad av min bak. Alltså började matte gensat hota med fängelse. Kan väl hända att jag tänker lukta gott men se nåt Hormonhäxefängelse tänker jag absolut inte sitta i. Tänker minsann umgås med alla mina kompisar precis som det behagar mej.

 

Pratade en massa med varg Alice också. Var länge sen sist, hon är en mycket trevlig hund.

 

Gick och släppte ut Basse. Han ska inte missa en massa trevligt umgänge.

 

Moha och Troy kom. Troy han gillar långbenta tikar så varg Alice det var minsann det vackraste han sett på väldigt länge.

 

Nu kommer det fler. Pudel Raska och lille Fido. Perfekt vi skulle nog bli fleer i dag än i går.

 

Jag pratade med Fido och Labrador Alice mattar. Tänkte att de  kanske skulle begripa hur eländigt ensam jag är.

 

Basse kollade så matte klarade av att fylla på vatten i plaskdammen. Det är väldigt viktigt att det blir rätt vattennivå och att vattnet är gott. Fast matte verkar ha lärt sej för enligt matte var det perfekt.

 

Dvärgschnauzer Charlie kom också. Han och Alice hade en massa att prata om.

 

Trevligt mingel med bra hundsamtal på gång. Vi har alltid mycket viktigt att diskutera.

 

Basse bestämde sej för att leka knähund hos Bilbo och Varg Alice husse. Han påstod också att han är väldigt ensam och blev trodd. Bra att det finns människor som förstår oss.

 

Så kom Corgie Majken också. Väldigt trevligt när det kommer många hundar.

 

Så går det utmärkt att ligga på ett bord  och slappa. Basse hade stortvätt på Bilbo och varg Alice husse.

 

Varg Alice har åkt hem men Troy spanade på pudel Raska. Hon är också långbent och gillas av honom. Var en massa lek och mingel.

 

Trevligt det regnade godis på gräsmattan. Jag, Selma, Basse  Fido, Moha och Troy städade ordentligt. Gosia har som alla hundar vet extremt kort hållbarhet.

Så åkte även de andra.

 


Dags för tråkgrönsakerna. Nu mognar det en massa tråktomater,enlig människorna jättegoda.

Så skulle det spridas ut nån onödig säck med gödning i landet också.

 

Vindruvor blir det i massor, detta är bara en klase och det finns hur många som helst.

 

Snart blommar nåt som heter fläder också. Fullständigt ointressant enligt oss hundar. Vi slappade i skuggan medan människorna grejade.

Sen var det dags att åka hem. Basse skulle gå in till sin husse.

Åkte hem till tråkhemma och ensamheten.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur och träffade ett par människor jag känner.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt, får se vad det blir för nåt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards