wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 juni 2022

En massa bad och lek

Av Wilma Border collie - 14 juni 2022 17:44

Bra morgon för Hundtaxi körde och hämtade upp både Basse och Alice. Alltså precis som det ska vara.

Hem till mej et ttag och sen skulle vi göra nåt.

Matte fick hysteriskt roligt, hon väntade på paket med en massa vadderade kuvert som boken ska skickas i.

 

Jodå enligt paketappen var de på väg. Men kolla vikten. Hundra kuvert som väger 1200 kilo!!!!!! Den lättroade människan hade vissa problem att sluta skratta.

 

Vi blev skjutsade till Sparreholm och hemnbygdsgården. Där funkar det bra att både leka och bada.

 

Så nu ska vi springa, leka och roa oss så där som bara vi kan.

 

Idioter!! Vi skulle leka! Vad pysslar ni med??

 

Dårar varför bada när man kan leka? Jag nöjde mej med att doppa tassarna och dricka lite.

 

Så där de kom upp ur vattnet. Bestämde mej för att jaga Basse, han behöver minsann springa.

 

Kom igen nu vi tar en runda runt den här bänken också.

 

Fick fart på Basse igen. Det är superskoj att jaga runt nåt.

 

Jag var faktiskt tvungen att ner i sjön jag också efter alla springrunor. Skönt att svalka tassarna.

 

Perfekt de andra två är ute och simmar. Jag har minsann hittat godis i ihåliga eken!! Nu ska jag ha fset alldeles själv.

 

Alice slutade genast att bada när hon hörde att jag smaskade på nåt. Bara att dela med sej.

 

Basse hörde och kom han också. Ännu bättre nu blommade det ost på utsidan också. Städade väldigt noga.

 

PedantBasse han städar alltid några extra varv. Får inte finnas några som helst spår kvar.

 

Jag och Alice vi städade osttub vi. Den var enligt matte kladdig. Efter vår städning var den skinande ren.

 

Hamnade i fångenskap för det kom några människor. Men de gick snabbt som tur var.

 

Så nu kan vi leka en stund till. Bäst att passa på för det höll på att bli ovädershett.

 

Tränade dans med Basse. Tror vi kommer att få till en bra framöver.

 

Suck! En del de svimmar för ingenting tydligen. Det där ingick inte i det planerade dansnumret.

 

Basse piggnade till lika snabbt igen och snodde Alice pinne.

Ungefär nu kom det en bil och matte sa att det var lika bra att vi gick.

Samtidigt kom det ett sms. Nu hade det där blytunga paketet kommit. Men inte hem till oss utan till Sparreholm!!

Tur att vi bara var en liten bit från utlämningsstället.

 

Matte måste ha oanade krafter. Hålla ett paket med bara en hand som väger 1200 kilo, fast på adresslappen stod det 900 gram!!

Åkte hem. käkade lite och somnade.

Matte höll på med en massa tråk, massor att göra med boken tydligen. Samla ihop adresser till alla som vill köpa signerade exemplar.

Så kom det nåt mail om att göra reportage i en stor hundtidning. Sen var det nåt telefonsamtal om nån fotograf som ska komma och ta bilder på oss till nåt omslag på en annan tidning. Det är mycket nu.

Skjutsade hem Alice, gick en sväng utan att träffa nån vi känner. Åskar hördes avlägset men han kom aldrig och släppte nåt svampvatten tyvärr.

I morgon ska vi visst ut och kolla nåt, enligt matte har det med den där fotografen och plats att göra.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards