wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 juni 2022

Som vanligt en trevlig dag

Av Wilma Border collie - 12 juni 2022 18:01

Tyvärr var det dags för ensam morgonrunda. Fast då hade jag tur och träffade Rocky, bara det att han började lukta mej i baken. Hörde hur matte började prata om fängelset igen, jag ska fortfarande inte sitta i nåt Hormonhäxefängelse.

Gick hem käkade tråkfrukost i min ensamhet.

Passade dörren i flera veckor innan matte ansåg att det var dags.

 

Äntligen framme. Men var är Basse? Han brukar alltid komma och möta.

 

Men då kom Storm, honom har jag inte träffat på ett år. Mycket trevligt, han är samma ras som Basse alltså MAS.

 

Basse kom, han hade varit ute och åkt med sin husse. Han hälsade artigt på Storm men berättade att jag är hans, bara hans och och inga andra får ragga på mej. Vadå, jag kan faktiskt försvara mej själv.

 

Gick kanske inte så väldigt bra alla gånger. Visst är jag oemotståndlig, men ännu doftar jag inte gott.

 

Hej Fidomatte. Har du möjligen nåt att bjuda på? Vi har inget minne av nån frukost. Fick gott godis.

 

Bjössi kom och provade plaskdammen. Meddelade att den utföll till full belåtenhet.

 

Moha och Troy kom också. Troy anställde sej som min livvakt tillsammans med Basse. Storm kunde glömma allt om att ragga på mej enligt dom.

 

Basse pratade med honom igen om att inte ragga på mej. Vadå, jag kan sköta min raggning alldeles på egen tass.

 

Gemensamhets bad i plaskdammen gå bra. Både Bjössi, Basse och Majken samsades och tyckte att det var alldeles underbart.

 

Basse och Viggo hade massor med skoj tillsammans.

 

Så där ja, bra jobbat Viggo och Troy där kan Basse ligga och åma sej. Små hundar kan de också.

Sen strax efter detta så skulle alla hem, som vanligt gick tiden alldeles för fort.

 

Så var det dags för tråkgrönsakerna igen. Lika trista som alltid, men matte motionerade sekatören och friserade den där vindruvsplantan.

 

En del av mattes frisering, när hon var klar var högen ännu större. Moha och Troymatte planterade några tråktomater.

 

En sliter med sekatören och den andra tar till en trimmer för att frisera en massa gräs. Ska visst friseras ännu mer när nån tråd har skaffats. Människor har märkliga intressen.

Lämnade in Basse i hans hus och åkte hem.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån. Träffade en människa jag känner och lyssnade på mänskligt tråkprat en stund.

Kollade av en del spännade dofter bara.

I morgon kommer Basse som vanligt och sen har vi visst jobb att göra. Tror det lir en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards