wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 juni 2022

Skoj med hela kompisgänget

Av Wilma Border collie - 8 juni 2022 18:02

I morse så fick jag faktiskt min vilja igenom. Började vanka i hallen, försökte öppna den låsta dörren hundra gånger. Till slut skulle matte överbevisa mej. Jag smet satte mej vid porten, matte följde med och en sekund senare kom Basse.

Hon kan om hon vill.

Gick in käkade frukost och ut för min morgonrunda. Sen åkte vi och hämtade upp Alice. Hem igen en stund så skulle vi ut.

 

Hm, hon sa att det skulle bli kul. Opålitliga människa! Ska vi stå här och glo i flera hundra år?

 

Jo men titta, det blir kul! Där kommer Moha och Troy!!

 

Gick till våran bra lekplats, idag var den så där perfekt ödslig igen så vi kunde springa och leka alldeles som vanligt.

 

Gräste börjar bli väldigt högt, inte lätt att vara liten dvärgschnauzer då inte. Många gånger som Moha och Troy nästan försvann.

 

Röjde loss ordentligt, men det blev tyvärr ganska varmt.

 

Snälla Moha och Troymatte, vi har inte fått nån frukost. Vi behöver energi så vi orkar med allt skoj vi planerar.

 

Tack snälla Hare, precis vad jag behöver. Gillar när han lämnar ett större godisbord till oss.

 

In i skogen. Basse hittade nån av alla benrester som han har där. Men varken Alice eller Troy komöver hans viktiga ägodel.

 

Varmt blev det, jag gick och blötte tassarna och drack.

 

Vissa badar mer än andra. Bara jag och Moha som inser att det inte behöver plaskas runt massor i vattnet.

 

Basse hade nån idé om att han och Alice skulle brottas ute i sjön. Han hade ingen framgång.

 

En gång för länge sen så blommade det ett ostträd här. Basse var övertydlig med att han aldrig glömmer sånt. Det lönade sej för det slog ut ostblommor.

 

Jodå, det händer saker i skogen nu efter allt svampvattennedfall syns små, små prickar nära min tass.

 

Fler små alldeles nyfödda kantareller. Hoppas att det väntar strålande jobbartider framöver.

 

Ut på ängarna och lekte en massa mer. Bäst att passa på.

 

Stackars Troy nästan så han går vilse i gräset. Inte lätt att vara liten när grsäet blir så högt.

 

Fast det är helt okej at ta såna där lyckorull i det.

 

Basse försvann, återkom och lekte tydligen att han var dvärgschnauzer i gräset eftersom han nästan försvann.

 

Han hade varit och hittat ett gammalt väl vinter och vårmarinerat revben.

 

Vidare in i skogen. Hälsade på de sedan länge kända kantarellerna.

 

De lever och mår bra men växer oändligt långsamt..

Fanns fler precis nyfödda på ett annat ställe också.

 

Äsch då, slut på allt skoj för idag, dags att gå hem igen. Fast det hade blivit så varmt och kvavt att vi hade i alla fall inte orkat hålla igång så mycket mer.

Sa hej då till Moha och Troy, åkte hem. Käkade lite och sov gott.

Sen var det dags att skjutsa hem Alice som skulle väcka sin matte.

Jag och Basse tog en runda vid torget innan matte skulle till biblioteket. Hade sån tur att Basse använde koden så Vivecas magiska fönster öppnade sej. Bra för vi fick gott godis.

I morgon väntar en överraskning enligt matte, vi ska göra nåt vi inte gjort på många hundliv och Alice har aldrig gjort det. Låter som om det blir en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards