wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 juni 2022

Som vanligt en trevlig lördag

Av Wilma Border collie - 4 juni 2022 18:00

I går kväll åkte basse hem till sej. Hörde när han åkte att jag skulle komma och leka idag.

Så belv det idag.

Matte gjorde om hon brukar, men jag visst nåt jag. Vandrade fram och tillbaka i hallen. Försökte öppna dörren som den eländiga människan låst. Men till slut så låste hon upp. Jag poch kastade mej ut. Utanför porten stod Basse och hans husse. Så klart jag visste att han var på väg hit, ingenting undgår mej.

Basse skulle nämligen få hänga med mej idag medan hans husse är upptagen. In till mej käkade frukort, trevligt ,med god lördagsfrukost. Gick ut på gemmensam morgonrunda, så trevligt med sällskap.

Sen skulle vi åka hem till Basse.

 

Hemma hos honom så lekte vi lite i väntan på att det skulle komma flera.

 

Basse kollade ett bra dike, här brukar det finnas perfekt lervatten. Svampvattnet har fyllt på lite, men det behövs mycket mera.

 

Matte tittade på nåt som förhoppningsvis blir en massa äpplen till hösten.

Typiskt mänskligt tråk.

 

Matte skulle fylla på nytt vatten i våran plaskdamm så Basse kollade att det gamla verkligen rann ut ordentligt. Bra att han kollar för människor klarar troligen inte sånt.

 

Titta där kommer Selma. Trevligt för det var ett tag sen sist.

 

Ännu bättre Alice, Bjössi och Charlie. Gillar när vi blir många hundar. Blir så trevligt då med en massa mingel och lek.

 

Människorna gjorde en insats och flyttade runt på våra agilityhinder. Behövdes så Bassehusse kan klippa gräset där.Vi hundar övervakade noga deras jobb. De klarade det utan problem.

 

Blev en massa skoj lek också. Bästa att passa .

 

Raska och Majken hade en lektion med Bjössi om att plaskdammen är helt okej att använda. Men han var lite tveksam. Tror Basse får ge honom fler badlektioner framöver.

Började vara så varmt att plaskdammen var skön att svalka tassarna i.

 

Så kom Tilly också. Vi blev inte så många idag, men vi som var hade väldigt trevligt.

 

Raska, Basse och Viggo de hade inga problem just då med att det var varmt. En massa flockspring.

 

Kollade av vad människorna gjorde. Men som vanligt mest en massa tråkprat. Vi minglade runt och pratade viktiga hundsaker istället.

 

Sista springet för nu har flera släpats iväg av sina människor.

 

Följde med matte och kollade tråkgrönsakerna. Nu börjar bönorna gro.Ointressant, jag äter inte såna.

 

Den där krusbärsbusken få minsann en massa krusbär i år. Fortfarande ointressant, jag äter inte krusbär.

Så skulle det grejas i växthuset igen. Kollade så matte verkligen lyckades göra det hon skulle.

 

Kommer att bli massor med vindruvor, den där plantan tokväxer.

 

Basse är smart han det hade blivit nästan ovädersvarmt så han grävde en grop i  sanden och la sej där, Smart kompis jag har.Åkte tillbaka hem till mej igen. Käkade lite och somnade.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Sån där trist, träffade en vi känner en snabbis men sen var det öde igen.

Basse är fortfarande kvar så vi ska lördagsmysa med varsitt ben, bäst att passa på.

I morgon kommer det förhoppningsvis fler kompisar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 2 juli 18:17

Ber om uesäkt direkt för felstavningar och fel bokstäver. Tangentbordet har dött och det på datorn är så slitet att vissa bokstäver knappr syns. Inte enkelt att ha koll på tassarna då. Jag håkte till Basse enligt rutin.   Jaha tråkväxthuset ...

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards