wilmablogghund

Alla inlägg den 19 maj 2021

Av Wilma Border collie - 19 maj 2021 17:56

Hämtade som vanligt Basse i morse och morgonsprang en del, alltså perfekt början på dagen.

Hem till mej och Basse kastade sej in för att kolla så jag inte käkat upp hela Hälges horn. Har jag inte gjort, vi kommer att kunna använda det där hornet väldigt länge. Käkade frukost och sen gnagde vi ett tag.

 

Så har kommit till skogen. Blev en hemmaskog i dag också för enligt matte hade vi mer att göra sen.

 

Här brukar jag hitta en svamp som heter Fjällticka. Men det hade inte vaknat nån sån ännu, enligt matte kanske de slutat komma på den här gamla rotvältan. Visar sej jag tänker hålla koll på den.

 

Var ett tag sen vi var i den här delen så vi hade en hel del att kolla. Hade rört sej ett par hundar och lite Harar och Rådjur också.

 

Sprang en massa på ängen, vi har inte sprungit på väldigt länge, eller i alla fall ett par timmar.

 

Det här är ett par bra godisstenar, fick vänta länge innan den långsamma behagade komma och ge oss godiset.

 

Vidare in i skogen och kollade en massa viktigt. Här hade minsann Rådjur haft den stora vänligheten att lämna en massa godis till oss.

Men tro inte att Hälge hade passerat och tappat horn inte, hade inte varit så tokigt med fler såna hemma.

 

Jo det går bra att doppa tassarna när jag ska dricka medan nån annan ansåg att att bada var väldigt nödvändigt.

Vattnet börjar vara ganska behagligt men behöver bli varmare innan jag anser att det är riktig badsäsong.

 

Nu kommer det såna här granskott i massor.

 

De är helt okej hundgodis, bar att variera födan en del.

 

Basse skulle prova och kom på att det var gott så han försökte till och med plocka från granarna.

 

Blev fångar för det passerade människor en bit bort. Vi skulle inte alls umgås med dom enligt matte. Hörde det vanliga om att våra skogar ska vara folktomma.

 

Undrar hur de där små, små kantarellerna mår? Basse är smart för nu hjälpte han mje att kolla utan att matte hade bett honom.

 

De mår alldeles utmärkt och det har blivit fler. Har som vanligt växt typ en millimeter sen sist.

 

Duktiga svamphundar får minsann beröm och belöning. Må det bli en strålande svampsäsong så vi kan jobba massor.

 

Nästan tillbaka vid min bil och då hittade vi ett dike med en massa vatten. Jag drack och Basse skulle självklart bada.

Hamnade i bilen och åkte, när Basse kände igen vägen så började han tjuta för han visste minsann vad som var på gång. Bara det att vi drabbades av passa bilen medan matte handlade tråk.

 

ÄNTLIGEN!! Här har det varit andra hundar, kollade noga och tänk om de shoppat allt i hela butiken?

 

Basse gör om, gör rätt! Du borde faktiskt veta att man börjar INTE shoppingrundan med att tigga shoppinggodis!

Han fick inget heller.

 

Jag frångår inte mina rutiner så jag plockade ut varsin lösgodisbit till oss. Matte anklagade mej för snatteri igen. Snattar inte alls, vi bara kollar så det är bra kvalitet vilket det som vanligt var.

 

Tänk om jag hade ett eget bankkonto eller kunde komma över koden till mattes kort. Kolla vilka utsökta munkar, bullar och annat jag hittade. Allt med smak av kyckling, säkert supergoda, borde ha få köpa hela lagret av dom.

 

Basse han drömde om de enorma benen, men inte fick han köpa dom heller. Hittade annat godis som vi faktiskt fick köpa.

 

Äntligen dags för shoppinggodis. En av höjdpunkterna med att shoppa, utsökt gott godis dessutom. Borde faktiskt få shoppa minst en gång om dagen.

Åkte hem, käkade lite provade det nya godiset vi köpt och gnagde mer på Hälgehornet.

Gick på vanlig trist eftermiddagsrunda, träffade inga vi känner.

I morgon ska vi hitta på nåt annat får se vad det blir.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards