wilmablogghund

Alla inlägg den 15 maj 2020

Av Wilma Border collie - 15 maj 2020 17:49

Som tur var lyssnade jag på människornas tråkprat i går när Basse blev hämtad. Jag skulle nämligen inte hämta Basse vid morgontoan utan göra det senare.

Klarade alltså av en ensam trist morgontoalett och sen fick jag vänta i några veckor innan det var dags att hämta Basse.

När han var hämtad så var det Jennas tur att bli upphämtad. Hörde nåt om Hundtaxi, det är mattes skyldighet att hämta mina kompisar med min bil och skjutsa oss till bra ställen.

Åkte och hade en bil bakom oss, vi har nämligen alltid stenkoll på vad som händer.

 

Framme så träffade vi Moha och Troy med matte. Blev bara skitbilder av det. Nu skulle jag och Basse visa dom och Jenna den där ön vi hittade förra veckan. Jenna bestämde sej för att bron dit var bra läskig. Hon är ändå van att då på spänger och träbroar, men denna var inte alls okej enligt henne.

 

Så äntligen är vi på fria tassar och nu ska vi visa de andra tre alla bra saker vi hittade förra veckan. Finns nämligen massor med såna här.

 

Här gick det alldeles utmärkt att springa mycket och fort. Som bekant får vi springa alldeles för sällan så det var bäst att passa på.

 

Basse visade Jenna var de allra bästa dyställena finns. Hon uppskattade hans guidning till dom väldigt mycket.

 

Såna ger energi så det var lika bra att fortsätta att springa mycket och snabbt.

 

Jag gjorde mitt bästa för att samla ihop flocken eftersom det finns an massa mer bra längre fram.

 

Som detta inspektera brygga, men i dag fick jag sköta det mesta av inspektionen själv.

 

Jenna provade sjön och sa att den var mycket badvänlig. Fast det anser hon om allt vaten.

 

Så där ja, Troy han lär sej minsann att det lönar sej med bänkar. Han såg vad jag gjorde och tog efter. Smart liten kille det där.

 

Tog med den utökade flocken in i skogen för här var det bra sist. Jag och Basse berättade en del och de lyssnade noga.

 

Här fuskar alla utom Troy. Vad då måste vi stå på det bäverfällda trädet för att få godis?. Räckler väl att Troy är där eller? Nu hade vi tur och fick fast vi var på marken.

 

Basse badade ännu mer, Jenna också. Jag nöjde mej med att dricka och doppa tassarna och Moha höll sej på land.

 

Den här Kanadagåsen orsakade att Troy fick sitt livs första simtur. Han ville umgås med den (såna är lika asociala som ekorrar) och slängde sej ut i vattnet. Han kunde simma så inga problem men nåt umgänge med oartiga Kanadagåsen blev det inte.

 

Var faktiskt mycket bättre att leka en massa på land. Troy sprang så mycket att han torkade efter det där badet.

 

Som vanligt ska Jenna och Basse ha samma pinne och det slutade som det alltid gör, oavgjort eftersom pinnen inte höll.

 

Vi lekte en massa mer, bäst att passa på när vi är en stor flock och ingen vet när vi får chansen igen.

 

Det där kan ni GLÖMMA!!!! Jag har hittat kossas borttappade skalle igen. Basse gömde den dåligt sist, den är min bara min och där kan ni ligga och vara avundsjuka.

 

Alltså gnaga på gammal koskalle det är livet det. Mer sånt till alla hundar.

 

Jag trötnade och Basse tog över. För att få honom att komma så blev det ett par ordentliga godissök. Efter att fem hundar noga genomsökt området så finns det inte en smula kvar.

 

Äsch! Nu gick tiden för fort igen, enligt människorna hade vi roat oss ett par timmar och det var dags att åka hem igen. Mycket korkat enligt oss.

 

Jenna var fortfarande inte överens med bron och Basse funderade på om det gick bra att bada från den. Han fick inte bada och Jenna var så glad när hon var på fast mark igen.

 

Det där är läskigt, undrar om de käkar hundar till lunch eller om vi ska nedlägga dom? Basse skällde ut dom, jag morrade och Jenna funderade på att valla. Vi hamnade i bilen.

 

Dom här var det, kossor med huvudena i behåll. Vet inte vad jag anser om dom egentligen. Tror jag föredrar deras borttappade huvuden.

Åkte hem, käkade lite och sov.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, lika trist som alltid, inga vi känner ute.

Men i morgon är det äntligen lördag och då bör det bli en massa trevligt mingel och lek.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards