wilmablogghund

Alla inlägg den 14 maj 2020

Av Wilma Border collie - 14 maj 2020 18:06

Ingen snöstorm idag så vi skulle få åka till nån skog.

Tog sin tid innan matte hade bestämt vart vi skulle. Hämtade upp Jenna och sen åkte vi.

 

Så framme, här har inte jag varit på många, många år och för Jenna och Basse var det bytt. Jag berättade att man kan ha en massa skoj här. Alltid trevligt att visa kompisar nya ställen.

 

Jenna och Basse som aldrig nånsin får springa tog några rejäla rundor direkt.

 

Jag kollade en massa viktiga saker. Hade hänt en hel del under min extremt långa frånvaro.

 

Basse vann kampen om en pinne. Kolla Jenna som vrålar av besvikelse, det var minsann hennes och den enda pinnen som fanns.

 

Sen visade jag den bra udden. Här var jag en del den där sommaren när det var ständig ovädershetta. Var skönt att bada här då.

 

Jenna slängde sej i och provade sjön som blev godkänd. Jag nöjde mej med att dopa tassarna och dricka.

 

Hörru vad tror du att du pysslar med? Du är inte alls större än vad jag är.

 

Jag kan minsann bli lång jag också, försökt inte slänga mej i backen. Trodde att Jenna skulle döma till min fördel men hon vände svansen till och låtsades som om hon inte såg nåt.

 

De där två är inte kloka. Visst vi är nära sjön men............

 

Varför gå på land när man kan springa i det kalla vattnet. Jag anser fortfarande att det är långt till badsäsongen.

 

Men kom upp på land och ha skoj i stället! De vägrade lyssna på mej, hörde nåt om att jag borde bada men det får faktiskt vänta.

 

Nån gång när Vattentjuven hade härjat i sjön så byggde några människor en grill. Tror inte att det går bra att grilla där nu.

 

Jenna kom upp så vi lekte den roliga leken Släpp inte upp Basse ur vattnet. Fast så var det den där pinnen som han har i munnen.

 

Kampen om den viktiga pinnen har börjat. Men det var en sån där usel pinne, när Jenna också fick grepp om den så gick den i tre delar.

 

Så skulle vi ta en sväng i skogen. Började med att styrka oss med en massa utsökt gott gräs.

 

Mycket bra skog för det giick att springa en massa där också. Jenna jagade Basse länge,

 

Så trodde han att han kunde gömma sej för Jenna. Det gick inte för hon visste självklart att han var bakom granarna.

 

Medan de var upptagna så hittade jag ett bord. Märkligt bord, har aldrig sett ett sånt här förut.

 

Fint är det någon eller några människor har lagt mycket jobb på att bygga det av små björkstammar. Jag lät bli att prva om det var ett godisbord.

 

Fast det fyllde en bra funktion. Vi jagade varandra runt det många gånger. Mycket skoj lek. När vi är hela Flocken så kan vi alltid leka en massa skoj lekar.

 

Så blev himlen alldeles svart och Åskar hade åsikter långt bort. Enligt matte var det nog dags att gå till bilen och åka igen.

 

Ja, ja vi kommer men vi måste avsluta nåt viktigt först. Men ungefär nu började det regna så jag och Basse kom frivilligt.

 

Åkte en annan väg hem, det både regnade och snöade. Vägen är smal och krokig och inte alltid så lätt att mötas. Många möten blev det för vi mötte åtta polisbilar med ojämna mellanrum. Vissa kom väldigt snabbt och andra lite långsammare. Men alla vinkade tack när matte i bland nästan var i diket med min bil. Det händer att polisen tränar på biljakter och sånt på småvägarna där och det var de sysselsatta med idag.

Hemma så somnade vi gott, tar på krafterna att ha en massa skoj.

Trist eftermiddagsrunda och nu ska jag strax ta ut Jenna för en kvällskiss.

I morgon blir det en bra dag, för vi är hela Flocken och vi ska få sällskap.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards