wilmablogghund

Alla inlägg den 12 maj 2020

Av Wilma Border collie - 12 maj 2020 17:52

Blev väldigt bra i går kväll. Tiden gick och Basse var kvar, han följde med och gick kvällsrunda med Jenna och fortsatte vara kvar.

När jag skulle ut sista rundan var han kvar fortfarande. Så hörde vi att han skulle få sova kvar. Perfekt, vi sov gott båda två hela natten. Gick på morgonrunda ihop, käkade frukost och funderade på hur vi skulle fördriva dagen.

Så när vi skulle ut igen så användes min bil och vi hämtade Jenna. Perfekt med full flock idag också.

Åkte och fick höra att nu skulle vi kolla ett ställe som matte har haft koll på ett tag men väntat med att åka och kolla det. Nåt om att det skulle bli mer vårlikt.

 

Nu ska vi kolla den där skogen där inte ens matte har varit. Men hon brukar sitta och titta på kartor och hitta bra ställen till oss.

 

Kom till en bred skogsstig och där blev vi befriade från fångenskapen. Jag har koll på dårarna i skogen.

 

Jenna och Basse påstod att de inte hade fått springa på många månader så de hade ett akut behov av jaktlekar.

 

Nytt ställe innebär tassarna överfulla med allt som måste kollas. Finns hur mycket viktigt som helst.

 

Pinnar måste provas och dragkamperna mellan Jenna och Basse var många och långa. Fast de flesta pinnarna var av tämligen usel kvalitet.

 

Kom till sjön och där hittade vi en brygga. Såna måste inspekteras mycket och ordentligt. Den blev godkänd av oss, gick utmärkt att springa på också.

 

Men måste ni bada i allt vatten ni hittar? Det är kallt och inte alls badsäsong.

 

Men sluta bada, vi tar och leker istället. Detta var inte mitt allra smartaste beslut.

 

Alltså blött trä blir halt så jag halkade av bryggan och rakt i sjön! Jag skulle INTE bada! Den ondsinta matte stod och SKRATTADE åt mej. Hon borde ha hjälpt sin stackars hund i stället. Jag blev ju blöt!!

 

Vänta och vänta, undrar om de där två badgalningarna har lyckats torka sina pälsar snart? Vi har en massa mer att göra.

 

Sen ska man tydligen jaga varandra länge och mycket. 

 

Tänk att en ormbunke kan dofta så intressant. Denna nosade jag igenom länge medan de andra toksprang.

 

Till slut så fick jag med mej dom. Vi hade massor kvar att kolla.

 

In i skog som enligt matte är otroligt vacker. Vadå, alla skogar är vackra och förövrigt hade vi så mycket att göra att vi hade inte tid att titta på en massa mänskligt krafs.

 

Finns en bäck där, perfekt, fast Vattentjuven härjar just nu så den borde vara i ännu bättre skick om det kommer en massa regn.

 

Massor med spring och lek blev det också. Perfekt skog både att leka i och kolla en massa viktigt. Matte gick och tittade på annat och pratade om diverse svampar vi med tur kommer att kunna jobba med här sen.

 

Himla god bark på en del grenar. Jag åt en hel del, bäst att passa på när det finns nåt ätbart.

 

Jenna lyckades hitta ett ställe i bäcken där det fanns lite mer vatten. Enligt henne alldeles perfekt lervatten.

 

Kollade massor med mer viktiga hundsaker. Fanns precis hur mycket som helst att undersöka. Fler nya ställen till alla hundar.

 

Jag och Jenna lekte en jätterolig lek. Hindra Basse från att komma upp ur bäcken. Han fick kämpa innan vi bestämde oss för att han skulle få komma upp. Skoj lek som vi ska leka igen.

 

Sista rycket för nu är vi nästan tillbaka vid bilen och dags för fångenskap. Fast vi hade tillbringat ett par timmar på det nya stället och var ganska trötta.

 

Himlen blev helt plötsligt alldeles svart så det var nog bra att vi kom till bilen. Fast det kom aldrig nåt regn men när vi åkte hem såg vi hur det regnade på andra ställen.

Hemma så somnade vi gott, det tog på krafterna med allt det nya.

Hämtade Jenna och gick på eftermiddagsrunda, som vanligt en trist sån och det försökte dessutom regna.

Nu har Basse blivit hämtad av sin husse så i natt får jag sova själv.

Men i morgon är det hela flocken igen för se vad vi ska hitta på då.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards