wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 juni 2023

Tagit det lugnt

Av Wilma Border collie - 1 juni 2023 18:01

Eftersom det varit mycket länge nu så bestämde matte att vi skulle ha en lugn dag. Enligt mej och Basse fullkomligt onödigt.

Hämtade i alla fall Basse helt enligt plan.

 

Vidare till en av våra skogar, skulle kolla om kantarellerna har klarat torkan där.

 

Här ska de finnas, bara att börja jobba.

 

Äsch! De håller på och dör torkdöden. Nåste komma massor med regn nu om de ska överleva, men det är rusktigt knastertorrt överallt.

 

Basse han var sugen på mer jobb så han kollade alla stubbar som brukar ha föränderlig tofsskivling.

 

Fanns bara fnösktickor och de är ingen svamp som duger nånting till. Eller det gör de egentligen för om han delar en och håller innanmätete glödande så ska det hålla myggen borta. Fast nu ska det varken vara eld eller glöd i skogarna.

 

Kollade av mer i skogen. lekte en del och ägnade oss åt andra viktiga hundsaker.

 

WOW!! Helt plötsligt så hittade jag ett supersmarrigt revben. Sånt där alldeles nytt och ognagt.

 

Basse hade samma tur han. Väldigt bra skog det här.

 

Mysigt är det att ligga i skogen och gnaga på utsökta revben, mer såna till oss tack.

 

När vi gömt dom för kommande behov så gick vi till sjön. Jag drack vatten och Basse badade naturligtvis.

 

Ett försök att förvandla sej till trsäkhund, men han lyckades inte fullt ut. Vattentjuven härjar i sjön så det börjar vara besvärligt.

 

Kollade runt mera. Jag snodde Basse revben en stund, tänkte att han kanske fuskätit, vilket han inte hade gjort.

Kollade mer saker, bara rusktigt knastertorrt överallt.

 

Provade ett par godisstenar vilka var alldeles utmärkta.

Så skulle vi vidrae.

Hem till Basse.

 

Dessa tråkgrönsaker. Nu gror nåt som heter rödbetor också. Fullkomligt ointressant enligt oss.

 

I tråkväxthuset kommer nåt som heter kapkrusbär också. Tror inte jag äter såna, kanske ska prova nåt när de är färdiga.

Lämnade in Basse och åkte hem.

Käkade och sov.

Gick på eftermiddagsrunda. Hamnade hos mattes förläggare. Lyssnade på en massa tråkprat igen. Gick en sväng träffade inga jag känner.

I morgon väntar visst nåt jobb på Sörmlandsleden. Bra för vi föredrar aktiva dagar.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards