wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 mars 2023

Veckans bästa dag

Av Wilma Border collie - 20 mars 2023 17:59

Ämtligen måndag igen!

Basse anlände helt rutin i morse. Tänk vad det var gott med smakrik frukost och morgonrundan var som vanligt mycket trevligare med sällskap.

Först hade matte en plan, men så försökkte det regna så den får bli en annan dag.

 

Blev skidbacken, bara för att jag missade att njuta av konstsnön igår så skulle jag få göra det idag. Vi kollade grillen. Värdelös, luktade korv, men inte hade nån glömt nån till behövande hundar inte.

 

Tog ett snabbt rull. Insåg att nu är säsongen för njutningsrulla över. Skidbacken stängde i går så ingen mer nypistad snö efter allt regn är den ganska mjuk och geggig.

 

Basse drog iväg och kollade andra grillen. Lika tomt där, ingen service till oss inte!

 

Hm de här brukar inte alls vara här, Några märkliga mojänger insåg att de var minsann inget att ha heller.

 

Vi sprang och lekte en massa istället.

 

Så gäller det att vara överens, vad ska vi göra nu?

 

Lika bra att springa mera, vem vet när vi får chansen igen?

 

Hittade Ricki och Tilly som var ute på sin vanliga runda. Jag och Basse går på olika ställen varje dag, de går alltid samma runda. Måste bli dötrist.

 

Hm, fler märkliga mogänger, Insåg att det var inget jag hade behov av så de står kvar.

 

Detta är så kränkande så det finns inte ord för det. Matte såg nåt i min päls. En liten klisterlapp med nummer 2!!

Alltså jag är ALLTID nummer ETT vad det än gäller. måste ha fastnat när jag testade snön. Som tur var tog matte bort den.

 

Fortsatte  till sjön. Jag inspekterade brygga som var i perfekt skick och Basse drömde om badsäsong.

 

Den här stenen brukar ge godis. Jodå den gav idag också.

 

Dåre!! Lite vatten på isen och då måste man plaska runt i det!!

 

Nu ska vi kolla har vi tur så.............

 

Så klart det blommade ost här. Nu finns det inga som helst spår av sån.

 

Alltså den där som ska vara min bästa kompis han är inte klok nånstans! Vid hundbadet hade isen dött, alltså är det enligt Basse badsäsong. Säkert svinkallt, men enligt Basse bara uppfriskande och väldigt skönt.

Ungefär nu började det regna mer, alltså ville vi hem. Eftersom bilen fortfarande inte är opererad så skulle det knappast vara aktuellt med skjuts för intensivvård heller.

 

Gjporde ett snabbstopp vid Ekorrskogen. Fortfarande alldeles dött. Nån som känner till om det finns typ Missing ekorre? Finns Missing people och Missing dogs.  Jag behöver MIssing ekorre  för det var många år sedan jag senast hade kontakt.

Gick hem käkade lite  kollade våra regnskador, var inte så farliga som tur var. Somnade ett tag.

Ut på eftermiddagsrunda, inget regn då som tur var. Passade biblioteket och hade sån tur att Basse fick Viveca att öppna magiska fönstret. Perfekt gav oss gott godis.

I morgon ska vi se nåt annat än Malmköping, blir säkert bra.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards