wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 januari 2022

Fördrivit en dag i fängelset

Av Wilma Border collie - 23 januari 2022 17:45

Tråk i morse, ensam morgonrunda och ensam tråkfrukost. Jag är minsann van vid sälllskap.

Funderade på att enligt rutin passa dörren, men insåg att jag nog inte skulle ha nån framgång.

Hamnade i bilen, tänkte att med tur var matte fortfarande förvirrad och hade glömt det där om fängelset.

Hade hon inte för hon körde åt alldeles fel håll.

 

Hamnade i Sparreholm, just här var det länge sen jag var.

 

Fanns massor med dofter efter snygga hanar. La massor med energi på att lämna hälsningar till dom, utförs bäst genom att lyfta på benet.

Men tyvärr fanns det inga i närheten.

 

När det stormade och snöade så blev det en massa drivor här, var nog inget trevligt här då.

 

Leka med bollen? Nja tror inte det, den var skoj ett kast bara.

 

Kom fram till att jag faktiskt aldrig leker med bollar, såna är tråkiga och ännu tråkigare när jag är ensam. Alltså ansåg jag att den kunde ligga där och känna sej övergiven. Fast matte tog visst hand om den.

 

Kollade runt en del, hittade just inget av intresse. Eller det gjorde jag spår av hanar men de höll sej borta.

 

Hittade faktiskt lite ostblommor på en gammal trädstam. Kändes som dagens höjdpunkt, städade noga bort alla spår.

 

Sist ja var här då var det öppet vatten. Minns att Basse badade och jag drack gott vatten, men nu var det bara is.

 

Nähä inga ostblommor här inte. Inte för att jag nånsin hittat några men de kan blomma på de mest oväntade ställena.

Började gå tillbaka.

 

Men nu hände det saker ute på isen. De var ute och körde fort med bilar. Matte bestämde att vi kunde gå till hamnen och titta.

  Trevligt där är kiosken och där har de supergod mjukglass. Förväntade mej självklart att matte skulle köpa sån till mej. Fick bara höra att i januari säljer de ingen sån och det var för övrigt sommar sist jag och Basse hade fest på sån där. Kände mej blåst.

 

Depp, livet är ganska pest inga kompisar och ingen mjukglass.

 

Aha hamnen. Nu får jag säkert isrejsa, fast det är roligast om jag har kompisar.

 

Nä ingen isrejs idag inte. De körde massor och fort ute på isen.

 

Var bilar ute och sladdade också. Enligt matte jätteskoj att titta på för nån gång ungefär när dinousarierna vandrade på jorden har hon gjort samma sak.

Kollade på det ett tag innan matte sa att det var dags att gå till bilen och åka hem igen.

Fortfarande ingen mjukglass i kiosken. Är det sommar i morgon så jag kan få sån?

Hemma så käkade jag min Dentastix, matte kollade Facebook.

 

Detta är Gungun min kompis från hundträffarna. Vi hade trevliga samtal i går och nu berättade matte att idag hade hon vandrat över regnbågsbron. Bara ett par veckor sedan vi alla grattade henne när hon fyllde 14 år. Så sorgligt att mista en mycket trevlig kompis. Men där på andra sidan regbågsbron lär hon träffa fler av våra kompisar som redan finns där och förhoppningsvis får hon massor med godis också, Hon gick alltid runt till alla människor och berättade att hon bara fick nåt att äta på hundträffarna. Vet att alla trodde på henne. Kommer att sakna henne när jag släpps ur fängelset igen.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade sån tur att Vivecas magiska fönster öppnade sej, kändes som dagens höjdpunkt. Men det berodde på att matte skulle prata med henne om nåt mänskligt tråk.

I morgon är det i alla fall jag och Basse. Får se vad vi ska hitta på. Matte har ett par olika planer, men jag vet att det blir perfekt med sällskap.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards