wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 november 2021

Kallt som f-n men fick shoppa

Av Wilma Border collie - 30 november 2021 17:57

I morse var det nästan 15 minus när jag skulle hämta Basse. Typ uppfriskande ute, tur att jag har päls.

 

Det där ovanför skogen är inte varken ett moln eller rök från en eld. Det är de där trevliga snökanonerna som fixar trevliga snöhögar och underbar konstsnö att rulla i. Måste gå och testa snön nån dag.

Åkte hem till mej, funderade på hur vi skulle fördriva dagen. Enligt matte var det alldeles för kallt för våra bra skogar.

Hamnade i bilen oich åkte till Flen där vi drabbades av passa bilen medan matte handlade tråk. Hon återkom och meddelade att hon hade köpt ost till oss. Tack det var vänligt.

Så skulle vi gå en runda vid kungens slott. Här ska jag nog gå när jag börjar lukta gott för det har rört sej många hanar här.

 

Där vaknar minsann isen också, fast lite öppet vatten finns det fortfarande som Basse tittade längtansfullt på. Han fick inte bada.

 

Gick en sväng. många hundar hade lämnat spår men vi träffade varken hundar eller människor.

 

Kallt var det och allt var vitt av rimfrost. Enligt matte vackert. Sånt bryr inte vi oss om.

 

Basse ägnade sej åt sin märkliga hobby att studera alla tåg som kom förbi. Tåg är ointressanta enligt mej .

 

Förklarade för honom att jag var ganska övertygad om att vi hade andra och viktigare saker att göra än att studera tåg. 

 

Får han inte studera tåg så kan man alltid försöka jaga kungliga sorkar. Ingen framgång med den jakten heller.

 

Badsäsongen är definitivt över. Om isen blir riktigt tjock och får snö på sej så kan vi ägna oss åt skoj isrejs sen. Men det lär dröja ett tag till.

 

Hela sjön var täckt av is där så bad lär dröja länge nu.

Hamnade i bilen igen och hoppades att vi skulle bli skjutsade till rätt ställe.
 

Hade tur. Tänk i trakterna av vår allra bästa Grisöronaffär där rör det sej massor med snygga hanar. Borde få åka och shoppa varje dag framöver. Kan jag enligt tråkmatte glömma.

 

Ja, ja Basse lugna dej jag ska ta ut en bit godis till dej också. Lika utsökt som alltid och matte sa saker igen om snatteri och andra korkade mänskliga påhitt.

Kollade av sortimentet nog och tittade på lite annat. Är snart jul så planera för julklappar är viktigt. Hittade mycket som vi önskar oss.

 

Korkade fråga. Ja vi ska shoppa revben, jag vet att de nästan är slut hemma och såna behöver vi alltid ha.

 

Dagens shopping varsitt tuggben som vi ville köpa,och revben.Så handlade matte nåt som inte ens var till oss.

 

Ja tack vi är väldigt sugna på shoppinggodis. Fick utsökt sånt.

Åkte hem igen, käkade upp våra inköpta ben som självklart var utsökta. Vi shoppingproffsen köper bara riktigt goda saker eller bra leksaker.

Gick på eftermiddagsrunda tråkig sån igen eftersom vi inte träffade nån vi känner.

Får se om vi kommer iväg till nnå trevlig skog i morgon och sen kommer det att hända en annan bra grej också.


.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards