wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 september 2021

Röjt med hela kompisgänget

Av Wilma Border collie - 21 september 2021 18:08

Alldeles perfekt dag detta.

Vanliga rutinerna i morse. Matte körde Hundtaxi så först hämta Basse sen fortsatte vi och hämtade Alice.

Hem till mej ett tag för frukost och lite diskussioner om vad överraskningen som matte lovat kunde vara.

 

Titta så alldeles strålande perfekt!! Vi blev hela kompisgänget eftersom Moha och Troy skulle hänga med oss i skogen idag. Var många år sen sist.

 

Nu ska vi röja så där som bara vi kan. Alltså vi sprang så kottar, mossa och pinnar yrde runt oss. Hade superskoj

 

Alice och Troy hade nån kapplöping, jag såg aldrig vem som vann av dom. Men roligt hade de.

 

Hörru Basse den där pinnen ser ut som om jag behöver den. Ge hit den frivilligt eller jag tar den.

Slutade med att jag tog den, men pinneländet gick sönder så jag fick en bit mellan tänderna. Var tvungen att få hjälp av människorna att bli av med den. Tur att de kan göra nytta nån gång.

 

Vi drog vidare mot andra spännande saker. Bäst att passa på för vem vet när vi får röja ihop igen? Människorna kan hitta på en massa märkliga prylar.

 

Jaha långt där borta har Basse och Alice hittat en del vatten och det ska minsann Troy och prova. Jag och Moha var rörande överns om att det fick de klara alldeles utan våran inblandning.

 

Jaha så blev alla utom jag fångar. Klarade mej för att jag skulle vara fotomodell medan Moha och Troymatte tog bilder av mej. Nåt om att jag var den som troligen skulle uppföra mej bäst.

Klarade av uppdraget utan problem.

 

Så nu slipper de passa det eländiga trädet.. Vi kan alltså fortsätta med allt viktigt.

 

Alltså jag har jobbat och de andra bara springer förbi mej och märker ingenting.

 

Hade hittat en del fina Svarta trumpetsvampar. Fick självklart beröm och godis

 

Fanns faktiskt en del stora fina kantareller också, men de fick Moha och Troymatte ta.

 

Fotomodelluppdraget är avklarat min fyndade svamp är plockad och nu drar vi mot massor med annat skoj.

 

Nu gäller det att hålla kol. Moha och Troymatte som knappt har plockat svamp i sitt liv får diverse kurser av matte. Nu var det Trattkantareller. Bäst att övervaka så hon klarar plockningen. Gav henne godkänt.

 

Matte har tydligen kursabstinens för sen var det skillnaden mellan Blek taggsvamp och Rödgul Taggsvamp. Gick visst strålande det också. Är det inte hundar så går det tydligen lika bra med människor.

 

Vi kollade av en massa viktiga hundsaker. Troy hittade ett ben som Basse gömde förra gången vi var här och Basse hittade ett annat som jag gömde då. Perfekt att ingen annan hade hittat våra gömmor.

 

Slut på allt skoj. Vi är fångar och ska till bilarna. Dumheter vi kunde ha fortsatt i många timmar till.

 

Fast nära våra bilar så bestämde sej Basse, Moha och Troy för att råtta vore den perfekta lunchen och försökte gräva upp såna. De hade ingen som helst framgång.

Sa hej då till Moha och Troy och hörde nåt om en runda i en bra skog nästa vecka.

Skjutsade hem Alice som skulle väcka sin matte. Fast det hade hon tydligen glömt för matte fick höra att hon gick och la sej och sov istället.

Jag och Basse käkade lite, sen somnade vi. Matte som lider av grava hörselhallucinationer påstod att vi snarkade i otakt. Gjorde vi inte alls, vi snarkar aldrig.

Imorgon är det bara jag och Basse men vi ska ut i en annan skog och kolla en massa viktigt.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards