wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 september 2021

Sista dagen på årets sista kurs

Av Wilma Border collie - 19 september 2021 17:56

Vanlig trist ensam morgonrunda. Sen övervakade jag att matte fick med sej allt utan att glömma viktiga saker.

 

Så framme hos Basse och där hade eleverna börjat samlas. Nu ska vi räkna in alla och åka till dagens skog.

 

Så framme. Undrar om vi ska börja med trevligt skogsfika? Men den turen hade jag inte. Matte som skulle prata en massa tråk i evigheter.

 

Lille taxen Benny var så taggad för att ge sej ut och träna igen.

 

Torrt är det i skogen, men kantarellerna levde fortfarande så nu ska det börja träna på de avslutande övningarna. Lika bra att hänga på och kolla att allt går rätt till. Matte har säkert virrat till allt och gett fel instruktioner.

 

Jodå visst fanns det kantareller som alla elever kunde träna på.

 

Så gäller det att hålla reda på var alla befinner sej också.

 

Matte tog en skärmdump från min onödiga skvallermaskin. Ni ser själva hur jag rör mej under en kurs. Mycket hit och dit för att ha koll på alla. Ingen rast och ro här inte.

 

Det tränades framgångsrikt överallt. Kommer att bli så duktiga svamphundar när de fått öva mera.

 

Så kantarellen är markerad av Cosmo och nu ska han få sin lön. Jo jag var runt och kollade att alla fick riktigt god lön för sitt hårda slit.

 

Bra jobbat. Brave hittade en kantarell som försökte gömma sej men ingenting undgår våra nosar inte.

 

Överallt tränade alla. Såg ut att gå så bra men så började de flesta vara trötta.

 

När det är kurs så bildar vi hundar en trevlig flock och vi bestämde att ta med människorna till fikaplatsen.

 

Tänker du komma? Jag behöver faktiskt ha mitt skogsfika och min macka!!  

Det går precis lika bra att dricka vatten liggande.

 

Käkade min macka så jag fick mer energi.

 

Bla, bla, bla människorna håller på med sitt tråkprat. Jag somnade med en sten som huvudkudde. Sov väldigt gott där en stund.

 

Så var det dags igen.

 

Alla hundar jobbade ett tag till. Men eftersom det tar på våra hundliga krafter så blev det ganska kort. Människorna plockade en massa svampar i ställer. Trattkantareller, Blek taggsvamp och Fårtickor fanns det massor av och de växande kantarellerna plockades också.

 

Tillbaka vid fikaplatsen igen. Tänkte att med tur så skulle det bli en ny omgång med skogsfika.

 

Nähä den turen hade vi inte. Mer tråkprat och de flesta slappade. Nu var det tydligen dags att sluta för i dag för träna när man är trött är ingen höjdare.

 

Bara att gå tillbaka till bilarna igen. Där var det mer tråkprat innann ala elver skulle åka till sina olika hemma.

 

Hamnade hemma hos Basse för matte skulle fixa med hans stugor. Hade sån tur att Basse kom och se hej en stund. Han skvallra lite med honom innan han blev hundnappad av sin husse.

Matte gjorde vad hon skulle och mina elever som bott där packade ihop sina saker för att åka hem igen

Nu är det slut med kurser för i år så på helgerna får jag ägna mej åt att mingla med kompisar istället.

I morgon är vi minsann Flocken och matte har lovat att vi ska åka till nån trevlig skog och roa oss. Blir säkert en toppendag i morgon.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards