wilmablogghund

Alla inlägg den 17 september 2021

Av Wilma Border collie - 17 september 2021 18:43

Började bra med att hämta Basse som vanligt.

Hem till mej för frukost och lite planerande av vad vi skulle hitta på idag.

Så skulle vi till skogen en sväng.

 

Så på plats och bara vänta medan Basse blir klar med sitt toabesök. Han är diskret och smiter alltid i väg.

 

Han blev klar så vi kunde kolla en massa viktiga saker. alltså sånt som bara vi hundar begriper.

 

Bra jobbat Basse, han hittade kantareller. Perfekt eftersom det behövs träningkantareller till helgens elever.

 

Osten var lika utsökt som vanligt. mer sån till oss.

 

Skulle gå och kolla hur de Svarta trumpetsvamparna mådde.

 

Många mådde inte alls, först hade de torkat sen kom regnet och då möglade de istället.

 

Fast det fanns en del fina och med tur hinner det komma nya som inte möglar.

 

Lekte en del och grejde med andra viktiga hundsaker.

 

Hittade fler kantareller och ungefär nu försökte det falla svampvatten. Enligt matte skulle vi åka och göra nåt.

 

Men så perfekt eller??

Shopping på gång och eftersom jag hyrt ut matte till grannens katt igen så borde vi kunna shoppa som vi vill.

 

Basse han kollade en massa ben. Hörde nåt om att det fanns massor att köpa och alla såg utsökta ut.

 

Jag frångår inte mina viktiga rutiner, tog ut varsin godisbit till mej och Basse och började planera för vad vi skulle hitta att köpa. Men då...............

 

Där släpas Basse iväg till tassamputation!! Han gick glatt med och såg ut som om nåt superskoj skulle hända.

 

Om jag vill köpa revben? Skulle inte tro det va!! jag vet nog att du planerar att låta dom amputera mina tassar också. Ska inte handla nåt och helst vill jag åka hem, men då blir Basse övergiven.

 

Gick och snodde lite tröstgodis. Försökte förtränga vad som väntade.

Basse kom tillbaka. Påstod att han hade tassarna kvar och det gjorde inte ont eller var otrevligt nånstans. Bara kortare klor. Han är dum i huvudet!!

 

Jag ska INTE följa med ut på det där lagret. Jag ska ingenting, jag väger 10 ton och är orubblig!!

 

Hjälpte inte. De kom ut med tortyrinstrumentet som vissa kallar klotång. Jag vet att det är en stor slö och rostig bultsax som används för att klippa av mej tassarna.

 

Basse stod med matte och väntade. Han påstod sen att han bara hört  snabba klipp och att jag fick massor med beröm. Han ljuger!! De klippte många gånger för att amputera tassarna ont gjorde det och hemskt var det.

 

Lika bra att tömma vattenfontänen. Jag har bara blodiga benstumpar och Basse som ska vara min kompis påstår att jag överdriver. Det är inte alls farligt att klippa klor.

 

Som genom ett under kunde jag trots avsaknaden av tassar ta mej upp och få det viktga shoppinggodiset.

 

Nej jag känner ite dej. Jag håller på att formulera en annons på Blocket. Behöver ha en människa som begriper att man som hund måste ha sina tassar i behåll. Kör hem mej hemska människa!!

 

Bara för att göra saken ännu värre så hade matte köpt ett par nya snörbollar till oss. Jaha och hur ska jag kunna leka med dom utan tassar??För övrigt har jag en massa elever i helgen. Hurt ska jag kunna ha koll på dom när jag haltar runt utan tassar.

Livet var vedervärdigt.

Hemma igen så somnade jag av utmattning och smärta.

När eftermiddasgrundan var avklarad fick vi varsitt revben. Det är svårt att käka såna när jag inte har tassar att hålla fast det med. Hörde hur Basse fortfarande påstod att jag överdrev för han hade tassarna i behåll, bara med kortare klor.

Sen var det dags att åka till Basse för att ta emot de elverna som ska bo där i helgen.

I morgon ska jag försöka klara av kursen trots mitt svåra handikapp


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards