wilmablogghund

Alla inlägg den 16 september 2021

Av Wilma Border collie - 16 september 2021 17:53

Vanliga trevliga morgonrutinen med att hämta Basse. Övervakade när matte grejade med stugorna så de är varma och i okej skick till mina elever som ska bo där i helgen.

Hem till mej för frukost och planerande av dagen. Först så skulle vi till en längesen skog, men så blåste det kallt och det fanns chans till svampvattennedfall så den skogen får vänta till en annan dag.

Men så skulle matte fixa nåt så ut och åka skulle vi.

 

Hamnade i Sparreholm för matte ansåg att vi kunde roa oss vid Hembygdsgåden. Kollade noga vad som hänt sen sist och det hade minsann varit hundar vi inte känner här.

 

Trevligt, matte hade tagit med leksaker till oss.

 

Jag hade massor med skoj med bollen. Var länge sen jag lekte ordentligt med den.

 

Upptäckte att Basse hade en frisbee så vi bytte. Den var också superskoj.

 

Väldigt skoj när matte kastar och jag kan springa och fånga den.

  

Basse roade sej massor med bollen. Väldigt bar idé detta med att ta med våra leksaker.

 

Blev en del jaktlekar också när vi skulle byta saker med varandra. Fast här har Basse lyckats slarva bort bollen som jag ansåg att det var min tur att ha. Ingen fara vi hittade den igen.

 

Kom på att vi håll på att glömma det viktiga med att kolla bryggor ute på den lilla udden. Sånt får inte missas.

 

Denna var i allra bästa skick, men jag känner en dåre.

 

När ska han begripa att badsäsongen är slut? Det blåser kallt och det är inte alls badväder. Fast enligt Basse var det så skönt att bada.

 

Nästa brygga också i perfekt skick , men den eländiga Vattentjuven har inte alls återlämnat vattnet i Båven. Det är faktiskt dags nu.

 

Undrar om han är klar snart och förhoppningsvis lämnar några bitar till mej. Tydligen så växte det godis i ihåliga eken igen.

 

Hade tur han hade städat slarvigt, alltså tog jag reda på alla rester. Går åt mycket energi när man har roligt.

 

Gick tillbaka för att leka mera. Lika bra att passa på.

 

Där står Basse med Bollen som tillhör mej. Han ska inte tro att han får behålla den inte.

 

Om jag ligger här och ser oskyldig ut så borde min plan fungera.

 

Var hur enkelt som helst att överlista honom och komma över bollen. Mycket skoj lek som vi lekte flera gånger.

 

Men vad???? Han snodde den från mej!! Ge hit min boll! Blev massor med jakt och frisbeen var ointressant för det var faktiskt bollen som jag skulle ha.

Slutade oavgjort för matte påstod att vi skulle till bilen. Nåt om att hon skulle fixa nåt.

Blev lite oroliga. Tänk om hon skulle till jätteaffären och gå vilse igen?? Minns hur det var sist.

Men så illa var det inte. Hon stannade vid ett ställe där hon hittills aldrig gått vilse och kom tillbaka ut med nåt som hon påstod att hon behövde.

Hemma käkade vi lite och matte snodde mitt halsband.

 

Detta är fullkomligt onödigt!! Det är en ny Skvallermaskin!! Min gamla sa upp sej och nån ny var jag absolut inte i behov av. Jag är en hårt arbetande hund som alla vet. Det händer att jag behöver koppla av med lite Ekorrspan i enskildhet.

Det där hon var och köpte var fullkomligt onödig eltejp. För fästet till Skvallermaskinen är värdelöst och Basse har samma lösning till sin Skvallermaskin. Nu sitter denna i mitt halsband och mitt hundliga privatliv är ett minne blott.

I morgon ska vi till en skog och nyss när Basse åkte hem hörde jag mycket oroväckande saker. Hoppas verkligen att jag hörde fel eller att matte är så förvirrad att hon glömt alla korkade idéer tills i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards