wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 september 2021

Som vanligt jobbat en del

Av Wilma Border collie - 14 september 2021 18:19

Vanliga rutinen i morse med att hämta Basse.

 

Kallt hade det varit i natt och ute på hans sjö så danade älvorna.

Åkte hem till mej, käkade frukost, borttades en del medan vi väntade på att matte skulle behaga bli färdig.

Så skulle vi till skogen. En dag utan skogsrunda är en förlorad dag i vår värld.

 

Trevlig i den delen av skogen har vi inte varit sen vi firade att Alice fyllde år. Borde ha hänt en hel del.

 

Jaha där drog Basse i väg på nåt enligt honom viktigt.

 

Han återkom så vi kunde jobba. Mycket trevligt att jobba tillsammans.

 

Vi hittade en fin Blomkålssvamp. Enligt matte som helt plötsligt hade fungernade minne var det precis vid denna tall jag hittade mitt livs första när jag höll på och utbildade mej till svamphund.

 

Bäversjön var enligt matte väldigt vacker, alldeles spegelblank.

 

Enligt Basse var den mycket simvänlig så han badade massor. Hörde nåt om bäst att passa på innan isen anfaller.

 

Provade om den gamla eldstaden skulle ge godis. Jodå den alltså är den perfekt i min värld.

 

Gick vidare för vi hade mer vi skulle kolla. Leta svamp och se vad som hänt sen sist.

 

Basse försökte övertala mej att bada. Förklarade att badsäsongen är över eftersom det inte är ovädershetta längre. Dricka vatten räcker man behöver absolut inte blöta ner sej.

 

Bäver vill tydligen inte ha besök i sin hydda för ovanpå den så växer det massor med Vita flugsvampar.

Inte växte de svampar som brukar växa nära den heler.

 

Basse har ett nytt intresse, Stenbestigning, desto högre stenar desto bättre i hans värld.

 

Gick och kollade hur de svarta trumpetsvamparna mådde. De mådde alldeles utmärkt.Hittade ganska mycket där.

 

Fick självklart en massa ost för vårt jobb.

 

Basse han får inte nog av att bada så besök i bäcken var ett måste.

 

Matte grejade med nåt i bilen och Basse snodde nåt.

 

Hörru stanna!! Den där bollen är min och den ska jag leka med!!

 

Blev mycket skoj jakt innan jag kom över det som faktiskt tillhör mej.

Hann leka en del med den innan matte hade korkade idéer om att åka hem igen.

Hemma så käkade vi och somnade, det tar på orken att jobba hårt i skogarna varje dag.

Gick på eftermiddagsrunda och hade sån tur att vi träffade vår allra bästa godisutdelare så vi fick nåt att äta.

I morgon ska vi till nån annan skog där vi inte varit på länge, det är hårda tider just nu.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards