wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 september 2021

Kompisar idag också

Av Wilma Border collie - 12 september 2021 17:44

Klarade av min ensamma morgonrunda, det är trevligare att hämta Basse och ha sällskap på den.

Väntade i många evigheter innan matte insåg att det var dags att åka.

 

Har inte utfört nåt svamphundsjobb sen i fredags så det var lika bra att göra lite sån nytta.

 

Fick beröm eftersom jag hittade en massa Fjälliga bläcksvampar, tyvärr alldeles för gamla.

 

Där uppe brukar Ekorre sitta, var väldigt länge sen jag såg nån här. Undrar om han dyker upp och vill prata ett tag?

 

Nähä det var alldeles övergivet. Var är alla mina Ekorrar??

 

Men så kom både Selma och Chess. Gick och hälsade på dom, Selma var länge sen jag träffade så vi hade en hel del att diskutera om allt som hänt nu när jag jobbat många helger.

 

Nu kommer det fler Berner Alice, Labrador Alice och Corgie Majken. Mycket trevligt detta.

 

Basse och Majken hade nån slags kapplöpning men jag tror att den blev oavgjord.

 

Basse hittade en leksak och bestämde sej för att röja med den.

 

Typ reta Majken var visst planen.

 

Jag gick och pratade med Majkenmatte. Hade framgång i går när hon förstod vilken ensam hund jag är. Lyckades dessutom tigga till mej lite godis när inte Labrador Alice och Berner Alice såg. Utsökt var det.

 

Springa hade varit trevligt, men jag har enligt matte foirtfarande alldeles för mycket harintresse så det är bara att glömma. Ska inte dra med mej en flock hundar och ställa till nåt.

 

Hunddirigering pågår. Vet egentligen inte vad de pysslade med.

 

Ricki kom förbi en snabbis. Har inte sett honom sen han var på rymmen i skogen för många evigheter sen.

 

Oroa er inte jag har huvudet i behåll, ännu har inte Basse lyckats bita av det. För övrigt har han hållit på så här sen han var liten valpusling så jag är van.

 

Så hände det. Svampvattnet började falla och det ordentligt. Alla kompisar tog med sina människor till bilarna.

Jag släppte in Basse i hans hus och nu ska jag till bilen och det snabbt innan jag får alltför allvarliga skador av nedfallet.

 

Syns dåligt på bilden, jag är i säkerhet i min bil och svampvattnet öser ner i mängder. Mycket välbehövligt då kanske det börjar växa igen i skogen så jag kan jobba mera.

Åkte hem, nedfallet avtog.

Käkade en del och sov medan matte fixade tråk.

Skulle ut på eftermiddagsrunda, då började nedfallet om, men inte så mycket denna gång. Klarade av tråkrundan utan alltför allvarliga skador.

I morgon då är vi Flocken igen. Är lovade att få åka till en skog där vi inte har varit på länge så det blir säkert en bra dag. Ser fram emot en massa umgänge .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards