wilmablogghund

Alla inlägg den 11 september 2021

Av Wilma Border collie - 11 september 2021 17:58

Började med en sån där ensam trist morgonrunda.

Kollade vad matte gjorde min inga vanliga förberedelser inför kurs. Kom på att jag är faktiskt ledig denna helg.

 

Otroligt! Jag ärr hos Basse och det är alltså hundträff på gång. Äntligen, det var många år sen sist eftersom jag jobbat de flesta helgerna nu. Såg inte till Basse heller.

 

Skulle gå till skogen och kolla om en svamp hade vaknat trots ökentorkan.

 

Men titta! Basse är smart för han hade minsann spårat mej och kom i skogen. Svampen fanns inte, alldeles för torrt tyvärr.

 

Diskuterade en del viktiga hundsaker och kom fram till att det var dags att gå till Basse för att se om det kom några kompisar.

 

Nähä ännu var det övergivet, vi var alldeles ensamma.

 

Dimmigt var det och i natt hade det försökt falla lite svampvatten men det hade knappt blivit fuktigt av det.

 

Matte grejade med våra vattenskålar och plaskdammen och räddade en stackars insekt från drunkningsdöden.

 

Så äntligen kompisar. Både Labrador Alice och Berner Alice kom. De föröskte tigga godis från Siggehusse men hade ingen framgång. Labrador Alice har sin diet för det där korkade gruset och Berner Alice har opererat bort en tand och får inte käka hårda saker. Verkar vara hälsovådligt att heta Alice.

 

Trevligt nu kom Corgie Majken också. Uppskattar verkligen att träffa alla kompisar som jag inte sett på flera år.

 

Basse och Gungun försökte tigga godis från Chesshusse, men eftersom båda Alice inte ska ha nåt så får inte vi andra heller.

 

Basse hade lektioner med Majken i hur bra det är att vistas på bord. Jag förklarade för Majkenmatte att jag är en mycket ensam hund som ingen nånsin bryr sej om. Blev som tur var trodd och fick en massa kli en stund.

 

Labrador Alice mår mycket bättre igen och orkade leka med Sigge. Bra eftersom vi är Flocken på måndag och har en planerad skogsrunda då.

 

Chess, Majken och Basse hade nåt mycket viktigt samtal med Bassehusse. Honom måste vi vara extra trevliga mot så vi får fortsätta hänga där och ha våra trevliga hundträffar.

 

Sigge har jag inte heller träffat på många evigheter, hade en del att diskutera med honom.

 

Berner Alicematte försökte prata med Basse, men han hade helt andra intressen. Tror Labrador Alice lyssnade mer än vad han gjorde.

 

Jaha så gick tiden alldeles för fort igen. Dags att gå till bilarna och åka hem igen.

Käkade lite och somnade när jag kom hem.

 

Eftermiddagsrunda och jag har hamnat i min bil och åkt en bit. Trevligt här brukar min bil stå ibland när jag ska till skogen. Planerade genast för att jag skulle gå min bra runda här.

 

Men vänta nu det är människor i huset. Jag måste hälsa.

 

Trevligt vi skulle hälsa på dom som äger huset och bara är här ibland. Perfekt eftersom det var fika med utsökt god bulle.

 

Människor och dera eländiga totalt ointressanta tråkprat. Jag somnade.

Så skulle jag åka hem, försökte gå till skogen igen men fick höra att den rundan ska vi ta nån annan dag. Nu var klockan för mycket och en massa annat korkat mänskligt hittepå.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon ska jag hänga med kompisar igen.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards