wilmablogghund

Alla inlägg den 10 september 2021

Av Wilma Border collie - 10 september 2021 17:55

Bra dag igen.

Hörde när jag hämtade Basse att vi skulle göra nåt skoj idag. Sånt uppskattar vi alltid.

Efter att ha käkat frukost och väntat i många veckor så var det äntligen dags.

 

Tjoho vad bra!! Vi skulle ha sällskap med Moha och Troy i skogen. Perfekt för det var många månader sen sist. Männiksornas prat om en dryg vecka stämmer inte eftersom de saknar tidsuppfattning.

 

Så nu ska vi till skogen och roa oss. Har mycket att ta igen.

 

Så där nu är alla utom Basse på fria tassar Han hade alldeles för många intressen i skogen så han fick vara fånge eftersom ingen visste vad det var han var så intresserad av.

 

Vi har varit på fria tassar allihopa men nu händer det saker. Moha har blivit fånge och Troy ligger illa till.

 

Basse funderade på om han skulle rädda dom. hade ingen som helst framgång.

 

Äsch!! Jag och Basse blev också fångar, hundlivet är djupt orättvist. Fast sen slapp jag fångenskapen en stund.

 

Moha och troymatte tog massor med bilder, först på mej och sen fick Basse vara på fria tassar medan jag var fånge. Ännu mer bilder.

 

Passa träd och agera fotomodeller kräver lön. Alltså hittade vi en osttall. Finns inga spår av ost på den längre. Vi städade noga.

 

Jag och Moha hade ett viktigt oss tikar emellansnack. Men om vad det stannar självklart mellan henne och mej.

 

Tog en paus för vi behövde vila från fotomodellandet och göra lite annat.

 

Svarta trumpetsvampar fanns det men så små och torra. Om det hade behagat falla svampvatten så skulle det ha funnits massor här.

 

Jag och Moha såg självklart till att få ost. Jodå Basse och Troy fick de också.

 

Som sagt torra Svarta trumpetsvampar kräver våra vältränade nosar för att bli upptäckta.

 

Passade på att leka och springa mera efter ytterligare ett pass med fotomodellande. Ungefär nu bestämde människorna att det fick räcka för idag då vi tappade koncentrationen alldeles för ofta.

 

Kollade en massa annat viktigt i den skogen.

  

Vadå ska inte? Jag tänkte faktiskt visa Basse, Moha och Troy var jag har kurs ibland. Men enligt matte var det ingen idé alldeles för torrt och säkert inga svampar där.

 

Basse var duktig och hittade en Kungschampinjon. Men den var så full med larver att den tänkte kräla iväg.

 

Bra Basse kolla nu så Moha och Troymatte verkligen klarar av att plocka den. Hon börjar bli riktigt duktig på svampsök genom att hänga med oss i skogen.

 

Titta hon klarade det, men den märkliga människan vill fortfarande inte ha ost. Fattar inte människor vilken smarrig lön tubost är?

 

Troy hittade en sten som visade sej vara en bra godissten. Måste komma ihåg denna nästa gång vi passerar.

 

Tillbaka vid bilarna så berättade Basse att han minsann aldrig får nåt vatten. Alltså försökte han dricka upp allt vatten för Moha och Troy.

Sa hej då till dom och hörde att i nästa vecka ska vi fortsätta med det vi höll på med idag. Låter ypperligt med mer umgänge.

Hem käkade och sov.

Vanliga tråkrundan på eftermiddagen.

I morgon är det lördag och tänk jag är ledig inga elever denna helg.

Alltså ska jag få mingla runt och prata med alla kompisar jag inte träffat på många evigheter. Blir nog en toppenlördag.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards