wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 september 2021

Flocken och ovanlig svamp

Av Wilma Border collie - 6 september 2021 17:59

Alldeles normal morgon, jag åkte och hämtade Basse helt enligt rutin. Sen fortsatte vi som Hundtaxi och hämtade Alice också.

Hon mår mycket bättre nu, men måste hålla nån strikt diet eftersom hon har några korkade kristaller i urinen. Alltså får hon inte käka samma mat som oss och inget smarrigt godis heller.

Var hemma hos mej en stund sen skullke vi ut och åka.

Enligt matte skulle vi titta på nåt som hon bara hört talas om men inte sett men nu skulle det finnas.

 

Kom till rätt ställe och mötte ett par människor som skulle visa det där märkliga.

 

Men detta vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Jag är hundnappad. Tänk om jag blir ivägsläpad från Flocken och matte?

Hade stenkoll hela tiden, men de följde snällt med så det var nog ingen fara.

 

Framme där det där sällsynta ska finnas. Men vad händer egentligen?

 

Basse och Alice blev fångar vid ett träd för att inte sätta tassarna på fel ställe.

 

Här är sällsyntheterna. Det är Svart trumpetsvamp, dessa har matte hört talas om för många, många år sedan. Men aldrig nånsin lyckats hitta. Dessa är inte ljusa av torkan utan saknar pigment och är mer gula i verkligheten. Nu äntligen fick hon alltså se dom i verligheten.

När det var färdigtittat på dom så skulle vi gå en sväng.

 

Alltså jag och Basse gick medan Alice som vanligt tappade benen och hamnade på rygg.

 

På många ställen hade männiksor byggt såna här märkliga stenformationer.

 

När matte ibalnd gick i den här skogen för länge, länge sen (utan att hitta de där svamparna) så fanns det visst en stenpelare i den här vattensamlingen. Nu finns det massor.

 

Väldigt gott vatten var det. Vi var törstiga för ny skog innebär en massa spännande att utforska.

 

Jaha slut på det roliga. Nu ska vi tillbaka till bilen igen.

Lyssnade på en massa mänskligt tråkprat och matte tackade igen för att vi fick komma och titta på de sällsynta svamparna.

 

Hamnade i nästa skog för matte hade mer att göra påstod hon.

 

Basse han var väldigt upptagen med att bada i bäcken.

 

Stackars Alice hon tappade sina ben hela tiden.

 

Detta skulle matte fixa med.

Ta bilder på vanlig Svart trumpet och de där pigmentlösa för att visa skillnanden.

 

Här syns det hur ljusa de andra är mot den vanliga.

 

Hallå nån Ekorre hemma?? Inte det inte, var länge sen jag pratade med någon.

 

Växte en hel del Svart trumpet där så Basse hjälpte matte att leta.

 

Stora och fina var de.

 

Så var det detaljen med belöningen. Ost går bort när Alice är med för sån får hon inte äta. Basse fick vanligt godis och Alice sitt specialgodis. Hoppas de där kristallerna försvinner så hon kan käka som oss andra igen.

 

Jo jag tänkte att vi skulle kunna ta den här vägen. Skulle vi inte alls enligt matte.

 

Ska vi gå häråt då? Sist då hade vi fest längre in eftersom Alice fyllde år. Men det var då det innan hon blev sjuk.

 

Basse och Alice lekte en massa, skönt att se att hon orkar med sånt igen.

 

Fast försöka brottas i bäckern var visst överkurs kom de på.

 

Fick upp Basse från bäcken så vi röjde rejält en stund. Har jobbat hårt hela helgen så det var skönt att koppla av med lek.

Sen var det dags att åka hem igen.

Jag och Basse käkade våra Dentastix, Alice fick sitt specialfoder.

Somnade gott efter alla upplevelser.

Sen var det dags för Alice att hem och väcka sin matte och jag och Basse gick en tråkrunda.

I morgon är vi flocken igen och då ska vi göra annat.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards