wilmablogghund

Alla inlägg den 4 september 2021

Av Wilma Border collie - 4 september 2021 18:01

 Så var det dags igen för kurs för blivande svamphundar, årets tredje.

Efter min ensamma morgonrunda så övervakade jag att matte fick med sej allt viktigt.

Åkte hem till Basse och mötte upp alla dagens elever.

 

Så alla är framme vid dagens skog och nu ska snart allvaret börja.

 

Så ska matte prata en massa fullkomligt ovidkommande tråk i många evigheter inna det är dags att börja.

 

Nu så börjar det hända saker, alla hundar börjar träna på att förstå att det lönar sej med svamp.

 

Taxen Peps han trodde att han skulle äta svampen, men med mattes specialknep så blev det ingen svamp uppäten för äta rå svamp är inte bra varken för oss hundar eller människor.

 

Överallt var det hundar som tränade.

 

Jag gick runt ihop med matte och kollade så alla hundar gjorde rätt och att de fick gott godis. Det sista är faktiskt bara jag som kan avgöra.

 

Här går det bra och godiset var gott. 

 

Fler som tränade framgångsrikt.

 

Så har jag hjälpt matte att hitta den där svampkorgen som hon självklart hade slarvat bort. Ställ nånstans och förträng omgående var den befinner sej. Slarviga människor!! Fast den hittades igen.

 

Så har hittat alla elever med människor vid sjön för nu var det dags för det viktiga avsnittet skogsfika.

 

Ja jag ska ha MIN macka!! Ge hit!!

 

Peps han tyckte att jag hade det allra godaste vattnet i min vattenskål så självklart bjöd jag på det.

 

Medan människorna fikade och pratade tråk så minglade vi hundar runt och diskuterade viktiga hundsaker med varandra.

 

Dags att samla ihop alla igen för nästa avsnitt.

 

Bäst att hålla koll så de gör rätt. Har alltid en känsla av att matte virrar till det så det är bäst att jag övervakar men här såg det ut att gå bra.

 

Så ska man hålla reda på människorna också så det tar rätt väg i skogen. Blir så jobbigt om de försvinner.

 

Lika bra att visa de bra träningsställena också.

 

Nu börjar alla att vara trötta. Det tar på krafterna att vara på kurs så det är dags att sluta för idag.

 

Tillbaka vid bilarna. Mer mänskligt tråkprat om var alla ska träffas i morgon och vad vi ska göra då.

Åkte hem igen.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade Rottis Helgas människor och lyssnade på ännu mer tråkprat.

Nu ska jag vila mej i form så jag orkar med morgondagen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards