wilmablogghund

Alla inlägg den 2 september 2021

Av Wilma Border collie - 2 september 2021 17:56

Vanliga morgonrutinen, hämtade Basse och kollade när matte fixade stugorna till helgens elever. Sätta på värme och se till att de har kylskåp och sånt där mänskligt krafs.

Hem till mej käkade frukost och funderade på vad vi skulle göra.

Egentligen fanns det en plan, men den är flyttad till måndag.

 

Slutade med att vi hamnade på våran Sörmlandsledsetapp. Skulle kollas en del igen. Matte är grymt imponerad över alla som tar med sej skräpet hem. Förra året var bedrövligt, men nu är det aldrig skräp som tur är.

 

Allt var precis som det skulle.

 

Sist då hittade Basse pannkakor i eldstaden Tänkte att det kanske skulle ligga nya där. Hittade inga.

 

Skickade Basse att leta, han är extremt noga med sånt. Men inte minsta spår efter pannkakor till sugna fyrbenata etappansvariga inte.

 

Träffade en vandrare, eller egentligen var de många men bara denna som ville vara med på bild. Gick inte att värva som medlem heller fast matte försökte.

Tror det var ungefär nu hon upptäckte det oförlåtliga, osttuben var HEMMA!!

 

Basse tröstade sej med att fynda ett gammalt ben istället.

 

Hörru Basse, du vet att vi delar på allt och nu är det min tur att ha benet!!

 

Tack det var vänligt. Nu ska jag njuta av det en stund. Väldigt bra med alla gamla ben som ligger överallt i den skogen.

 

Matte ska i vanlig ordning till optikern. Detta fick hon till en Vild gris först. Det är en gammal stubbe som de eldat vid för flera år sedan.

 

Lämnade tillbaka benet till Basse och gick vidare.

 

Som hämnd för den bortglömda osttuben så markerade jag Rodnande fjällskivlingar. Är ingen matsvamp så de står kvar i skogen.

 

Ja, ja ingen ost men är väl lika bra att jobba lite i alla fall.

 

Jodå det fanns Svart trumpetsvamp där, hade växt och blivit flera sen sist.

 

Kollade ett annat ställe där det fanns massor för några år sedan.

 

Letade mycket båda två men det var alldeles tomt där.

 

Basse han körde med att spana från stenar men det är svårt med Svart trumpet svamp som gärna gömmer sej noga.

 

Kom fram till att vi skulle göra ett sista ryck.

 

Där fanns det faktiskt en del. Inte så många och ganska torra. Fick vanligt tråkgodis för jobbet.

 

Inte blev det nån stor skörd idag och skrytbild det ställer vi inte upp på utan ost,

 

På väg till bilen så drack vi vatten i den lilla ån. Inte säkert att det finns nåt hemma inte.

När vi kom hem träffade vi grannen. Hörde nåt om att jag ska hyra ut matte till katten igen om ett par veckor.

Bra då har jag egna pengar att shoppa för, men tror jag ska spara några kronor och köpa en rulle silvertejp och tejpa fast osttuben.

Gick på eftermiddagsrunda och träffade våran bästa godisutdelare igen, alltså en bra runda.

I morgon ska jag ta emot en del elver och vi ska till nån skog också.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards