wilmablogghund

Alla inlägg den 1 september 2021

Av Wilma Border collie - 1 september 2021 17:50

Hämtade som vanligt Basse i morse.

Åkte hem till mej och funderade på vilken skog vi skulle jobba i idag.

Men matte hade några korkade planer om att ta det lugnt. Nåt om att vi haft tassarna fulla och hon var trött. Jaha, det kanske hon var, men vi var inte alls trötta.

Så bestämde hon att vi skulle kolla en skog där där hon tror att det växer Svart trumpetsvamp i en okollad del.

 

På palts i skogen och det växte Svart trumpet där.

 

Det växte mycket fast vi inte ens kommit till den delen som matte hade planerat. Kolla runt Basse så syns alla som han hittade.

 

Massor överallt satt de. Men det behöver falla svampvatten igen för de börjar vara grå av torkan.

 

Stora och fina var de.

 

Basse jobbade hårt och jag jobbade lika hårt jag. Syns några vid min nos och vid ena baktassen.

 

Som sagt vi slet hårt båda två. Väldigt bra detta att ha en kollega att dela jobbet med. Bara det att nu var korgen nästan full så det där tänkta stället det får bli en annan gång. För om nu matte har rätt och det växer där så hade vi inte fått med oss mera..

För övrigt äter jag hur mycket ost jag vill när skrytbilden ska tas. Tror jag ska ha detta som ny regel.

 

Oroa er inte. Självklart fick Basse också, vi delar som bekant på allt.

 

Efter avslutat jobb så gick vi en sväng, kollade viktiga hundsaker och lekte en del också.

 

Fanns just inget av värde fast vi hade skoj i alla fall.

 

På väg mot bilen igen. Koppelfångar eftersom Basse visade att det fanns nåt i skogen som han gärna ville komma över.

 

Duktig var han i alla fall för han hittade ett gäng med små Trattkantareller.

Sen var det bara att gå till bilen, hörde att den där andra delen det blir en annan dag och då ska vi ta en annan väg in så inte korgen är full innan vi kommit dit.

Hem käkade lite och somande.

Matte hade kontakt med Alicematte och fick höra att Alice som tur är mår mycket bättre idag. Skönt för sjuka flockmedlemmar är inget kul. Hoppas hon är sitt gamla vanliga jag på måndag.

Gick på eftermiddagsrunda.

Hade så tur att Vivecas magiska fönster öppnade sej. Fick godis, precis vad vi behövde.

När vi fått det så kom vår allra bästa godisutdelare som vi inte träffat på många år. Alltså mer gott godis till opss. Sånt som kallas för en alldeles utmärkt eftermiddagsrunda i vår värld.

I morgon väntar en annan skog på oss enligt matte. Mycket att göra nu när svampen växer överallt.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards