wilmablogghund

Alla inlägg den 30 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 30 augusti 2021 18:05

Perfekt dag detta.

Började med att åka och hämta Basse, när det var avklarat så fortsatte Hundtaxin för att hämta Alice.

Perfekt löftet om hela Flocken var alltså uppfyllt.

Hem till mej för att käka frukost, mycket trevligare och godare när man är flera.

Sen skulle vi till skogen, enligt matte så väntade en överraskning.

 

Så framme vid en skog där vi inte varit på evigheter, Alice har inte ens varit här. Och bakom oss finns överraskningen.

 

Titta så perfekt. Vi är hela gänget för Moha och Troy skulle med oss. Var många år sen vi var hela kompisgänget så vi hade massor att ta igen.

 

Vi lekte och hade så där skoj som bara vi kan ha. Så här ska det alltid vara.

 

Kolla en benskatt på en stubbe. Både Basse och Alice var väldigt sugna på den.

 

Benskatter ska inte ligga på stubbar alltså tog jag tass om den.

 

Den är MIN jag tänker minsann gnaga så länge som det passar mej. Fast sen blev det en massa vilda jakter där benskatten var bytet. Roligt hade vi.

 

Fortsatte med alla våra viktiga hundsaker, bäst att passa på för vem vet när vi ses igen.

 

Människorna höll på med en massa märkliga mänskliga tråksaker, men efter allt regn så finns det vatten i skogen, det roade vissa väldigt mycket.

 

Svamp lyckades de hiotta alldeles utan vår inblandning. Som såna här Brunsoppar, fanns massor med såna.

 

Jag hittade en stor Rödbrunstensopp, men tyvärr var den alldeles full med hyresgäster så den bor kvar i skogen.

 

Hm, jag hittade och Basse och Alice påstår att osten är deras. Ingen fara jag hade fått min lön.

 

Så hittade Moha och Troymatte svamp alldeles själv.

 

En sån där stinkande Mandelriska, fast den blev kvar i skogen. Matte ville inte ha den.

 

Fast en bit bort så hittade hon Svart trumpetsvamp och de passar matte. Märkligt att Moha och Troymatte inte fick ost för besväret.

 

Så skulle människorna göra nåt märkligt igen. Då började det blomma ett ostträd bara för att vi inte skulle hjälpa till.

 

Vissa av oss har faktiskt hittat Svart trumpetsvamp. Kan vi få lön nu??

 

Basse hittade en sten med tjock mjuk mossa, alldeles perfekt godissten enligt honom.

 

Fortsatte att ha en massa skoj i skogen.

 

Moha spanade och hon och jag var rörande överns om att de andra är galna.

 

Vatten då måste man tydligen bada.

 

Labradorer är en märklig ras. Bara tappar kroppsdelar hur som helst och sen växer det ut nya igen. Den här bilden väckte viss uppmärksamhet på mattes Facebook, men Alice har ett nytt huvud nu igen.

 

Passerade sjön, mycket gott vatten i den så blötte jag framtassarna. Räckte så.

 

Vissa andra badade självklart med ursäkten att isen kan lägga sej när som helst.

 

Troy försökte fuska, men markera svamp i korg det ger ingenting och inte kunde han sno osttuben heller.

 

Jaha återstår bara att gå till bilarna och åka hem igen.

Hemma så fick vi våra Dentastix, sen sov vi gott. Tog på krafterna att ha en massa skoj.

På eftermiddagsrundan så skulle Alice hem och väcka sin matte.

Men vi är Flocken i morgon också och då ska en annan skog hemsökas.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards