wilmablogghund

Alla inlägg den 29 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 29 augusti 2021 17:50

Dags för kurs idag igen.

Klarade av min ensamma trista morgonrunda, kollade att matte kom ihåg allt som ska med innan det var dags att åka.

 

Så framme för att samla ihop alla hundar och människor. Hälsade på Lincoln och samtidigt kom Basse. Mycket trevlig eftersom vi inte träffats sen i fredags.

 

Basse och Lincoln blev superkompisar och lekte jaktlekar medan alla samlade ihop sej.

 

Så framme vid dagens skog. Nu ska jag visa mina elver till rätt plats i skogen.

 

Atle styrkte sej med vatten för att orka fortsätta att utbilda sej. Det tar på våra hundliga krafter att lära sej nya saker.

 

Gick runt och kollade om det fanns kantareller så mina elever kunde träna.

 

De var duktiga och tränade överallt.

 

Jag hittade massor med Fårtickor. Fick självklart beröm för väl utfört arbete. Men de fick Atlematte ta för hon har inte ätit såna och matte säjer att vi kan plocka en annan dag,

 

Styrkt av vattnet så jobbade Atle mycket bra i skogen. Han kommer att fixa detta med att hitta kantareller.

 

Fanns massor med Karl Johan i skogen så människorna fick plocka såna. Matte plockar inte när det är kurs, sånt kan vi fixa andra dagar.

 

Aliice Mops var lika duktig idag som i går. Hon letade som om hon aldrig hade gjort annat.

 

Så var det dags för det viktiga kursavsnittet  skogsfika. Måste ha en massa energi för att orka fortsätta att utbilda de blivande svamphundarna.

 

Sen var det bara att fortsätta för dom med att träna på att hitta svampen på avstånd.

 

Jag gick runt och kollade att alla gjorde som de skulle och de skötte sej alldeles utmärkt överallt.

 

Men som vanligt så gick tiden alldeles för fort. Alla började vara trötta och ganska okoncenterade.

 

Atle han satt med sin matte och orkade ingenting.

 

Lincoln han satt nästan och sov.

Då var det dags att sluta för i dag och gå till bilarna.

Där var det dags att säja hej då till alla och önska dom lycka till i sina hemmaskogar. Det kommer att bli väldigt bra svamphundar av hela gänget.

Åkte förbi Basses stugor och träffade honom en gång till.

Hörde att i morgon är det vanliga rutinerna med att hämta honom igen.

Hem och käkade lite och sov. Gick på en trist eftermiddagsrunda. Träfade Smilla en snabbis, men jag orkad eknappt umgås just då.

I morgon blir det en bra dag för vi är Flocken och vi ska till en skog där vi inte varit på evigheter



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards