wilmablogghund

Alla inlägg den 25 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 25 augusti 2021 17:51

Hade fallit en del svampvatten i natt och kom lite mer när jag hämtade Basse.

Hem till mej för frukost och lite annat viktigt.

Så skulle vi till skogen, eftersom svampvattnet försvunnit och solen sken så skulle vi åka och jobba.

 

Jaha idag ska vi tydligen jobba med Rödgul trumpetsvamp igen.

 

Basse han hittade omgående en massa vatten att roa sej i. Fördelen med att vara vattenintresserad hund och befinna sej i kärr.

 

Jaha bara att planera vårt jobb nu då så vi kan söka av ett så stort område som möjligt.

 

Basse är superduktig på att hitta såna numer och markerar snyggt gör han också.

 

Överallt satt de, både stora och små. Är trevligt att jobba när det ser ut så här.

 

Hörde hur matte sa åt Basse att hämta mej för i hennes värld var jag spårlöst borta. Ska skicka henne till optikern för jag syns hur bra som helst bakom Basse.

 

Jobbade vidare, det är galna mängder i år. Basse jobbade.

 

Jag jobbade och matte lyckades hålla reda på osttuben så vi fick lön.

Matte plockade och plockade och var tvungen att ta paus och sträcka på ryggen flera gånger. Klena människa!!

 

Men nu händer det som inte ska hända. Från ingenstans kom ett moln som innehöll mängder med svampvatten.

Jag och Basse ådrog oss självklart en massa skador och matte såg ut som om hon badat med kläderna på. När till och med hon säjer att det faller för mycket svampvatten, då är det väldigt mycket.

 

Fast obligatoriska skrytbilden skulle det bli. Om inte svampvattnet hade kommit så skulle korgen ha blivit full. Men allt som är kvar får vi hämta en annan gång.

 

Så lönen för att vi ställde upp på den. Förra gången blev vi blåsta eftersom hon begravt osten under en massa svamp.

 

Karl Johan kan bli enorma och det var de vi hittade. Men de står kvar så här stora är nästan alltid fulle med en massa larver.

 

Tillbaka vid min bil och detta är molnet som tömde allt svampvatten över oss. Fast när vi kom till bilen hade det slutat.

Åkte hem och här hade det inte fallit nåt, det kom mycket senare.

Vi käkade en del och sov, tar på krafterna att jobba hårt i skogen

Inte fick vi åka till nån skog på eftermiddagsrundan heller, blev en vanlig tråkrunda.

I morgon ska visst andra saker göras och jag har hört ett rykte om att jag har egna pengar eftersom jag lånade ut matte till grannens katt. Vore trevligt med en shoppingrunda också.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards