wilmablogghund

Alla inlägg den 19 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 19 augusti 2021 17:59

I går kväll när Basse åkte hem så hörde jag hemska saker, han skulle hänga med sin husse idag.

Alltså skulle jag bli ensam och övergiven.

Inte hade sakerna ändrat sej under natten heller.

Ensam trist morgon runda och tråkfrukost utan sällskap.

Sen skulle jag till skogen, skulle kolla en som kanske skulle duga som kursskog.

 

Här har jag inte varit på väldigt länge, det var då när ovädret härjade som värst.

 

å hade Vattentjuven stulit hela bäcken, men nu har svampvattnet fyllt på en hel del av det. Hoppas att Vattentjuven inte hittar hit igen.

 

Livet är ganska pest, ensam och inte har jag nån att diskutera alla viktiga hundsaker med heller. Matte fattar ingenting av sånt.

 

Otroligt!! Hon kom ihåg den livsviktiga osten!!

 

Kollade runt en massa i skogen. Svamapr fanns det men inga som passar för kursen.

 

Hittade en massa små strävsoppar. En syns precis bredvid mej.

  

Fick i alla fall ost för jobbet.

 

Så här ser en större sån ut. Men alla är kvar i skogen för det är ingen svamp som matte gillar.

 

Fortsatte att kolla skogen men nä inget av intresse. Inte ens Ekorrarna var hemma på mina bra spanställen.

Fast så träffade jag en Lagottokille där mitt i skogen.

Mycket trevligt med hundsällskap en stund. Matte glömde att ta bild på oss. Hade visst nåt med en massa prat om mitt svamphundsjobb och mina kurser att göra. Vi kommer nog att ses på en sån nästa år.

 

Drack en massa gott lervatten i bäcken.

Gick till bilen och skulle åka hem.

 

Hemma i Malmköping, tvärnit för där stod det en Stolt fjällskivling, fanns inte i går när jag passerade.

 

Åkte några meter till och tvärnit igen. Nästa Stolta fjällskivling.

 

Hamnade nästan hemma hos Basse. Tänkte att nåt under hade skett och att nu skulle han hämtas. Men inte det inte.

Bara matte som skulle fixa med Basses uthyrningsstugor.

För i morgon då flyttar det in ett gäng blivande svamphundselever i dom.

 

Spanade, tänkte att nån kanske kom en dag för tidigt, men den turen hade jag inte.

Hem till ensamhet och elände.

Gick på trist eftermiddagsrunda, inte en enda hund eller människa jag känner träffade jag.

Men i morgon vet jag att jag har sällskap på förmiddagen och sen ska jag ta emot de svamphundselever som ska bo i Basses stugor så det blir säkert en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards