wilmablogghund

Alla inlägg den 7 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 7 augusti 2021 17:53

Ensam morgonrunda i morse eftersom det är lördag.

Sen passade jag dörren i många evigheter innan matte ansåg att det var dags.

 

Så äntligen framme och jag ser Basse och Rozzo där borta.

 

Basse hade hittat ett gammalt märgben som han tog med nån gång när han skulle åka hem. Troligen har han haft det väl gömt tills nu.

 

Rozzomatte hade fyllt på vatten till oss. Kolade och hon hade klarat av det med MVG, gott var det.

 

Passade på att jobba lite också, kommer mer champinjoner på Basses gräsmatta hela tiden.

 

Alice kom, mycket trevligt, vi har inte setts sen i torsdags och det var väldigt länge sen det.

 

Titta så trevligt, det kommer minsann fler hundar och desto fler desto trevligare har vi det.

 

Matte provade om jag möjligen har glömt de där djuren som börjar på H. Jo jag var mest intresserad av Basse och bollen. Livet är enklare när jag kan vara på fria tassar.

 

Åh det drar ihop sej till godisutdelning, bästa att hålla sej frame och fylla på en del energi.

 

Basse stack iväg en runda men bara för att han var duktig och kom tillbaka så fick han ost. Fast Alice ansåg att hon också hade varit duktig och till slut var det kö till matte och osttuben, alla hundar ville ha.

 

Rozzo sa att han hade inte käkat ost på många år. Självklart fick han också.

 

Kollade i leksakslådan och hittade Vilda grisen som jag inte lekt med på många evigheter. Väldigt skoj var den.

 

Ligga och tugga på den var hur mysigt som helst och djuren på H hade jag alldeles glömt.

 

Jo jag behöver enrgi och jag vet att du har godis. Skulle du kunna ge din svältande hund nån bit. Fick EN av snålmatte.

 

Jag och Alice hade bättre framgång hos Sigges människor. De hade minsann gott godis att bjuda på.

 

Basse och Sigge de missade allt för de lekte nån skoj lek ett tag.

 

Jaha slut på allt skoj igen. Jag och Alice tänkte följa med Basse när matte skulle släppa in honom. Men Alicehusse påstod att Alice skulle med honom itället. Jag släppte in Basse.

 

Dagens skörd av champinjoner på Basses gräsmatta. Kommer nya varje dag nu.

 

Nära min bil och dags för jobb igen.

 

En fin Kungschampinjon satt det där. Fick självklart en massa beröm för mitt jobb.

När jag kom till bilen så började det falla svampvatten. Skönt att slippa bli skadad.

Åkte hem, käkade och sov. Ute föll det mycket svampvatten

Skulle på eftermiddagsrunda, det föll fortfarande massor med svampvatten så jag hade inga som helst planer på att gå nånstans. Släpades ut i alla fall eftersom matte vägrar tro på att jag har superblåsa.

Blev självklart skadad.

Fast som tröst så fick jag höra att jag har egna pengar nu igen. Har lånat ut matte en del till grannens katt. Perfekt för då får jag egna shoppingpengar.

Planerar alltså för en ordentlig shoppingrunda i allra bästa Grisöronaffären, måste nog skriva en rejäl shoppinglista.

I morgon är det kompisar igen, nåt skoj ska vi säkert hitta på.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards