wilmablogghund

Alla inlägg den 6 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 6 augusti 2021 18:20

Hämtade Basse i morse precis som vanligt.

Tyvärr så skulle inte Alice med idag, nån sån där korkad ledighet.

Hem till mej, käkade frukost och brottades en del.

Så skulle vi hitta på nåt.

Enligt tråkmatte kunde vi ha en lite lugnare dag eftersom det varit så mycket hela veckan.

Men skog skulle kollas inför kurserna.

 

Jaha dags att kolla här då om svampvattnet haft nån effekt.

 

Jodå nu händer det saker, titta bredvid min tass, där sitter det en kantarell.

 

Liten är den men hinner nog vbäxa tills det är dags.

 

Ännu mer på gång, ser riktigt lovande ut detta.

 

Jaha du Basse det där såg bra ut så nu ska vi gå och kolla nästa ställe också.

 

Basse är duktig. Föränderlig tofskivling och han hittade alldeles på egen tass. Faktiskt en av de första svamparna som jag lärde mej.

 

Medan Basse fick belöning vid sin stubbe så gick jag och hittade en annan. Var gott om dom idag.

 

Fast en hungrig Mördarsnigel var på jakt efter som så de är nog tyvärr snart uppätna av den.

Kollade mer kantareller och det hade fötts ännu mer små. Perfekt till mina elever. Bara det fortsätter att falla svampvatten så blir det ordning i tillvaron.

Sen när vi var klara i den här skogenså skulle vi kolla en till.

 

Jaha dags för Stinkande skogen. Sist fanns det massor med Mandelriskor här.

 

Började med en och matte hade nån förhoppning om att det inte skulle vara så många idag.

 

Det var många, fast de försöker gömma sej.

 

Fast ibland satt de fyllt synligt också. Vi jobbade hårt ett tag där. Hörde nåt om att skogen gör skäl för sitt namn.

 

 Dags för skrytbild och min tunga och Basses förväntasfulle min beror på att matte stod och viftade med osttuben.

Ingen skrytbild utan lön inte.

 

Skulle gå tillbaka till bilen. Då hittade vi massor med kantareller. Stora och fina var de. Självklart beröm och ost.

Hem igen, firade våra framgångar med varsitt smarrigt revben. Fler såna till alla hundar.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade Rotttis Helgas matte och lyssnade på en massa tråkprat i många evigheter. Skillnad mot oss hundar som alltid diskuterar viktiga saker.

I morgon är det lördag och jag hoppas att det kommer många trevliga hundar att mingla runt med och prata om viktiga saker.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards