wilmablogghund

Alla inlägg den 4 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 4 augusti 2021 18:06

I morde torrde jag att jag skulle bli blåst på allt. Hörde nåt telefonsamtal tidigt, sen visade det sej att jag inte alls skulle hämta Basse jsut då. Men Alice fick jag hämta.

Vi käkade frukost och funderade på om vi skulle ha en tikdag bara vi två.

Men sen när vi skulle till skogen så åkte vi och hämtade Basse. Vår Flock ska alltid vara samlad, då är livet som bäst.

 

Bra val av matte. Här har inte jag och Basse varit på många evigheter och för Alice blev det helt ny skog igen.

 

Enligt Alice perfekt skog att rulla sej i. Blev mycket sånt innan hon var klar.

 

Basse som visste vad som var på gång här styrkte sej med en massa blåbär.

Vi skulle kolla om de Rödgula trumpetsvamparna hade vaknat.

 

Först var det små. små knappnålar. Jaha sa matte vi var för tidigt ute.

 

Basse han visade Alice alla bra ställen i bäcken. Enligt dom perfekt lervatten här så de roade sej ordentligt.

 

Vadå små knappnålar. Jag har minsann hittat stora jag. Faktiskt så fanns det överallt allt från små knappnålar till stora.

 

Men det var väldigt vad det var blött överallt. Visst lervatten är gott men jag kände inte riktigt för att bada i det. Fick gå mycket omvägar medan jag letade efter mer svamp.

 

Alltså Basse han kan verkligen imponera. Förra året var han inte svamphund. Då letade han mest grodor medan jag jobbade. Men nånting fastnade i alla fall för helt plötsligt så hittade han på alldeles egen tass. Duktig är han.

 

Självklart fick även Alice öva och gjorde det så bra. Men belöningen är bäst att dela på.

 

Så här såg det ut överallt. Må det nu falla massor med mer svampvatten så alla små kan växa och bli stora.

 

Fanns ett par såna här Blodriskor också. Det är en mycket god matsvamp men dessa var överfulla med larver så de bor kvar i skogen.

 

Basse trivdes med allt vatten överallt. Hörde att han åker gärna hit och jobbar igen så han kan leka i alla lerpölar också.

 

Ja, ja ta din skrytbild du. Men vi har haft ett Flockmöte och bestämt att skrytbilder kräver lön numer. annars ställer vi inte upp.

 

Vi har uppfostrat henne bra för efter att ha viftat med osttuben så fick vi lönen för att ha ställt upp.

 

På väg till bilen för att åka hem igen. Men Basse var tvungen att käka en massa mer blåbär.

Åkte hem. käkade lite och sen somnade vi. Tar på krafterna att jobba hårt i skogen.

Så var det dags att lämna hem Alice så hon kunde väcka sin matte.

När det var gjort så gick jag och Basse en sväng. Hade sån tur att Vivecas magiska fönster var öppet och ut kom en massa godis Perfekt till sugna hundar.

I morgon ska vi åka och kolla en kursskog säjs det. Hoppas att det finns en massa svampar där efter nedfallet. Har hört nåt om att vi får sällskap också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards