wilmablogghund

Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 1 augusti 2021 18:19

Klarade av min ensamma morgonrunda och passade dörren i flera veckor innan matte ansåg att det var dags.

 

Hittade ingen liftande Basse och inte kom han och mötte heller. Alltså var det bara att gå och leta.

 

Jag kommer och för övrigt går jag in var jag vill! Tänker faktiskt hämta Basse!!

 

Så han blev hämtad och nu ska vi leka lite. Svalt och skönt väder var det så lika bra att passa på.

 

Om Basse tänker bita huvudet av mej? Nä ingen fara.

 

Jag har självklart huvudet kvar och vi är de allra bästa vänner.. Bilden ljög alltså.

 

Perfekt nu kommer det flera, blir bra detta.

 

Vi blev ett helt gäng på en gång, som vanligt mycket att diskutera.

 

Berner Alice matte tog fram påsen med det utsökta godiset. Nu gäller det att hålla sej framme så vi kommer över nån bit för att stilla den värsta hungern.

 

Men nu kommer det nån vi inte har sett på väldiigt länge. Trevligt.

 

Hej Rozzo det var väldigt länge sen sist. Mycket trevligt att träffa gamla vänner igen.

 

Rozzo och Corgie Majken fann varandra på en gång och hade massor med skoj. Tror Rozzo uppskattade att komma tillbaka och träffa alla oss.

 

Blev mycket spring och lek ett tag, alltså precis som det ska vara.

 

Så kom det en ny hund, en lite Rottisvalp som heter Wille. Först tyckte han att det var lite läskigt med alla hundar.

 

Men det gick snabbt över för sen var han igång och lekte med alla och hade superskoj.

 

Många viktiga diskussioner också och lille Wille lyssnade uppmärksamt. Han är bara 5 månader och har massor att lära sej.

 

Men som vanligt gick tiden alldeles för fort. Dags att släppa in Basse i hans hemma och jag ska åka hem till mitt tråkhemma.

 

Tvärnit efter vägen hem. Den där granen levererar verkligen enorma Kungschampinjoner i år.

 

Fötterna var fulla med larver men hattarna var fina så de fick följa med. Blir massor med mat av dom när de är så här enorma.

Åkte hem, käkade och sov.

Gick på eftermiddagsrunda, tråkig sån träffade inga jag känner.

I morgon är det de vanliga rutinerna med hämta Basse och sen ska vi besöka nån av våra bra skogar. Så det blir nog en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards