wilmablogghund

Alla inlägg den 31 juli 2021

Av Wilma Border collie - 31 juli 2021 17:57

Klarade av min ensamma trista morgonrunda och sen passade jag dörren i många evigheter innan det var dags att åka.

 

Basse kom ganska omgående och mötte mej. Vi har inte setts sen i trosdags vilket är snudd på katastrof i vår värld.

 

Lekte en del och diskuterade om vi skulle ta en runda i skogen, men det skulle vi inte alls enligt matte. Vadå, det kunde finnas spännande saker där.

 

Strunt i skogen för Berner Alice kom så det var viktigare att möta henne. Får inte missa viktigt umgänge med kompisar.

 

Basse skulle som vanligt frisera min päls på halsen. Ingen riska att den blir för lång och vildvuxen inte.

 

Trevligt både Sigge, Corgie Majken och Inez kom också.

 

Matte och Berner Alice matte ägnade sej åt vår plaskdamm. Basse övervakade nog, visst ofta klarar de av att sköta den men männisor brukar slarva så det går åt hundlig övervakning.

 

Eftersom jobbet märkligt nog blev godkänt så firade Basse med att leka med Majken en stund.

 

Labrador Alice kom också. Trevligt för det var flera dagar sen vi sågs sist.

 

Hej Gungunmatte, har du lust att umgås en stund. Du förstår att jag är en extremt ensam hund och fånge måste jag vara eftersom det är alldeles för många harar nära.

 

Inez och Majken provade plaskdammen och sa att den var fullt godkänd.

 

Kvinnan som talar med hundar eller om det är så att Berner Alice matte tagit fram påsen med det utsökta godiset.

Nu gäller det att hålla sej framme för att komma över nån smakbit.

 

Stackars Sigge, lika ensam han som alla andra hundar, Aldrig nån som klappar honom, himla tur att han hittade Labrador Alicematte och fick en del umgänge ett tag. Vi hundar borde förena oss så det blir ordning i vår tillvaro.

 

Jaha så var det slut på det roliga för idag. Jag och Alice följde med Basse som skulle gå och passa sitt hus. Hade varit bättre om vi hade fått fortsätta vara flocken.

 

Men nädå Basse blev inlurad och jag och Alice skulle till våra respektive hemma. Alltså bara att åka hem igen, fast vi hörde att vi är Flocken i flera dagar nästa vecka.Sov ett tag, gick på trist eftermiddagsrunda. Träffade inte nån jag känner.

Men i morgon väntar ett gäng med kompisar igen och förhoppningsvis är det samma fina svala väder också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards