wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juli 2021

Av Wilma Border collie - 24 juli 2021 18:15

Började med ensam tråkrunda i morse, men eftersom det är lördag så visste jag att det skulle bli bättre senare.

Hem käkade en ensam frukost, mycket godare när man är flera.

Sen efter en lång väntan så var det dags att åka.

 

Basse han är en pålitlig kompis han för han satt och väntade på mej vid parkeringen.

 

Tog en sväng och diskuterade vad som hade hänt sen i går. Inget av värde för nån av oss.

 

Så kom Bassehusse. Länge sen nån kliade mej så jag njöt.

 

Åh mera!! Det är aldrig nånsin nån som kliar mej eller ger mej massage. Tror jag struntar i kompisarna och ligger kvar här hela dagen.

 

Nu kommer det nån. Undrar vem det är?

 

Molly var det som kom så det blev en del lek för där i skuggan var det svalt och skönt. Ovädret lurpassade nämligen ute i solen.

 

Basse skulle också få sån där skön massage, men Labrador Alice kom och försökte räddda honom istället. Hörde att hon var orolig eftersom det drar ihop sej till att vi snart är samlad flock igen.

 

Kem fler så vi gick till lekplatsen. Övervakade noga när människorna gjorde rent vår plaskdamm för aom alla hundar vet så klarar inte människor så avancerade saker utan vår övervakning. Kan bli hur tokigt som helst.

 

Basse kollade att det var bra kavlitet på vattnet som matte lyckades fylla på.

Men så blev det sånt oväder att det bestämdes att vi skulle gå till sjön och bada i stället.

 

Många slängde sej ut i sjön för att svalka av sej, mycket välbehövligt.

 

Jag gick ut och drack en del och svalkade tassarna. Men så blev det liv på matte och jag skulle komma i förra veckan.

 

Bredvid matte låg det en skendöd extremt blodtörstig vithaj och klapprade med tänderna. Rena undret att hon överlevde.

 

Modig människa tog den mordiska vithajen ochbar iväg den nånstans. Hörde nåt om att inga hundar skulle rulla sej på den.

 

Ordningen är återställd så jag kunde dricka och svalka mej. Fortfarande som fånge eftersom  matte påstod att hon sett hur jag spanade efter Hare. Kan väl händ att jag råkade titta, men nån Hare såg jag inte.

 

Men var snäll och kasta pinnen nu eller tänker du vänta tills isen lägger sej??

 

Blev kappsimning efter pinnen och Alice var snabbast och vann.

 

Men så var det då Pinntjuven som bor i sjön och oberäkneligt dyker upp och sliter pinnar ur munnen på badande hundar.

 

Hej Pudel Rex, det var väldigt länge sen sist. Men mycket trevligt att träffas igen. Har nog inte träffats sen i vintras nån gång.

 

Slut på allt skoj, dags att gå till våra bilar. Men Alice och Basse körde ett sista ryck med en massa lek. Måst ta ett planeringssamtal med Basse om vad vi ska hitta på i nästa vecka när vi är flocken igen. Efter Alice extremt långa semester har vi massor att ta igen.

Åkte hem, somnade gott.

Gick på trist eftermiddagsrunda, riktigt oväder ute med alldeles för hett.

Men i morgon är det dags för kompisar igen


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards