wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juli 2021

Av Wilma Border collie - 19 juli 2021 18:08

Ovädershettan försvann och helst ska den aldrig hitta tillbaka hit igen.

Var svalt och skönt i morse när jag hämtade Basse, passar oss perfekt.

Hem till mej för att käka frukost och Basse inventerade hur många revben jag hade käkat under hans frånvaro.

Sen sa matte att vi skulle till skogen, bäst att passa på nu när det var svalt och skönt så vi kan göra en massa viktiga hundsaker.

 

Trevligt blev Engelska skogen, sist vi var här hann vi inte med allt som vi hade planerat eftersom Åskar började föra en massa liv. Men nu skulle vi kolla huset och annat viktigt.

 

Kollade en massa dofter också. Hade rört sej nån hund här och en del andra djur. Vi måste ha stenkoll på alla våra skogar.

 

En gång för länge sen då kunde det falla svampvatten över mina skogar och i såna mängder att det blev djupa diken i vägen.

Men nu är allt bara knastertorrt eftersom det inte kommer nåt svampvatten.

 

Jo jag har hittat nåt , skulle jag kunna få ost? Så klart de där stinkade sakerna har vaknat sa matte men ansåg att en det var väl okej. Fick min välbehövliga ost.

 

Fast en bit bort så såg det ut så här. Alldeles fullt med Mandelriskor. Mate avskyr dom eftersom de stinker och smakar av fisk och skaldjur. Men så känner vi människor som tycker att de är supergoda så de plockas, torkas och exporteras till bättre behövande.

 

Medan jag kollade vad matte plockade mitt på vägen så hittade Basse massor i vägkanten. Mycket ost blev det til två hårt arbetande hundar. Vad matte sa om våra fynd det är en annan sak.

 

Fast det är fler än mattes vänner som gillar dom.Titta här det bodde massor med skalbaggar i foten till en stor. Skalbaggarna bor kvar i skogen och hittar säkert fler att festa på.

 

Hann bara gå några meter så var det dags igen. Nu började matte ha märkliga åsikter, hörde en massa om alla goda svampar som brukar växa i den här skogen.

 

Vårt hårda slit efter vägen blev två nästan fulla kompotpåsar. De där Mandelriskorna släpper så mycket saft som kladdar ner allt så de får inte ligga hur som helst.

 

Så äntlige framme vi huset långt bort i skogen. Länge sen vi var här, men allt var precis som det skulle vara.

 

Jag låg på trappan och funderade på när mina engelska vänner egentligen ska komma men enligt matte så dröjer det.

Nåt med stängda gränser som gör att ingen vet när och om de kan komma.

 

Bassa han la massor med tid och energi på att leta efter Sork. Sist då lyckades han minsann både fånga och döda en, men idag hade han ingen framgång alls.  

Kom på att vi höll på att glömma nåt väldigt viktigt.

 

Kolla veden. Det får bara inte missas. Engelsk ved är mycket bra för självklart så blommande det en massa ostblommor där. Städade noga.

 

Det kan väl hända att vi precis slukat en massa ostblommor, men nu har vi jobbat och kräver mer ost.

 

Som omväxling mot alla stinkande Mandelriskor så hade vi hittat en Tegelröd björksopp. Fast den bor kvar eftersom den enligt matte var för gammal.

 

På väg tillbaka. Vad matte sa när det satt ännu fler Mandelriskor efter vägen vill ni inte veta och hennes vänner som älskar såna skulle troligen gråta. Skickade Basse att hämta henne.

 

Så bäcken perfekt eftersom vi var törstiga och Vattentjuven har stulit allt vatten i skogen. Basse badade självklart men jag blötte bara tassarna och drack en del.

 

Titta på marken, nära bilen, matte såg dom inte och vi måste ha varit upptagna med nåt annat när vi passerade första gången. Ännu mer Mandelriskor.

 

Många såna blev det idag och matte retades med sina vänner och skickade bilder.

Åkte hem, käkade och somnade. Vi var väldigt trötta och nöjda efter att ha kunnat röra oss normalt i skogen i flera timmar utan att det blev ovädershett.

Skulle på eftermiddagsrunda, hamnade i min bil. Men det var bara runt gatuhörnet för den ska operaras av Rottis Helgas husse. Nåt med avgassystemet som måste sättas fast. Är visst inte bra att försöka tappa bakre ljuddämparen hörde vi nåt om.

Gick en sväng, träffade inga vi känner tyvärr.

Med tur är det samma fina väder i morgon så vi kan roa oss i nån annan trevlig skog.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards