wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juli 2021

Av Wilma Border collie - 18 juli 2021 18:00

Livet utanför fängelset är helt okej.

Visst jag fick stå ut med en ensam morgonrunda men sen var det dags att åka till kompisarna.

 

Kollade noga om det hänt nåt av värde sen i går men det hade det inte gjort.

 

Matte skulle fixa våran Plaskdamm. Men titta vad som kom ur hålet där vattnet ska rinna ut. En Mördarsnigel trodde att den skulle ta sej ut den vägen. Kunde den glömma för den spolades ner snabbare än vad den kom upp. Matte kan tydligen hnatera en vattenslang efter ganska långt träning.

 

Lagom som plaskdammaen var klar så kom Basse och hade Molly med sej. Trevligt för henne har jag inte träffat på många evigheter.. Vattnet blev godkänt.

 

Fast Molly var mest intresserad av innehållet i leksakslådan, finns en hel del spännande där.

 

Berner Alice kom och hennes matte hade sin bra godispåse med sej. Perfekt eftersom ingen av oss hade fått nån frukost.

 

Dalmatiner Pongo han blev alldels störtförälskad i Berner Alice. Vackraste tiken han nånsin sett enligt honom. Men hade hade ingenting för allt flörtande med Alice. Hon var helt ointresserad. Hörde hur männiksorna uppfann den nya rasen Bernertiner, alltså pricka Berner sennenvalpar. Tur att det bara är vi hundar som hör deras galna påhitt.


 

Nu ska vi minsann gå och bada för det började vara alldeles för ovädershett igen. Hade en massa viktigt att diskutera med Basse på väg till sjön. Det är inte allt som människor ska höra.

 

Vissa kastade sej ut och badade. Jo jag blötte tassarna och drack en del.

Blåste lite vid sjön så det var okej att vara där.

 

Alice hon simmade efter en pinne.

 

Men från djupet av sjön så dök pinntjuven Basse upp.

 

Där blev Alice av med sin pinne som hon hade simmat långt för att hämta.

 

Fast de är lika bra vänner trots pinnstölden.

 

Vissa människor typ matte höll till i skuggan. Basse kan vara väldigt omtänksam så han hoppade upp på bordet och delade ut svala duschar till behövande människor.

Dalmatiner Pongo han jagade Berner Alice så att hon åkte hem och då försökte han rymma med henne. Hörde nåt om att det var lite märkligt att han inte brydde sej om mej som nyss suttit i fängelset.

 

Kanske skulle prova det där med att sitta på en stol. Men nä det var inget bekvämt.

 

Borde är betydligt mycket bättre sittplatser för oss hundar.

 

Gick och badade en sväng igen.

 

Helt plötsligt så hade Pongo glömt allt om att han var störtkär i Berner Alice. Nu blev han väldigt kär i mej istället.

 

Men ragga på mej det kunde han glömma. Basse berättade att jag är hans och bara hans så Pongo skulle hålla sej borta. Förstår inte varför människorna hade så roligt åt detta.  Så fort Pongo närmade sej så gick Basse emellan oss. Ingen får ragga på mej inte.

 

Så skulle vi åka tillbaka. Skulle åka Mule, tänkte att eftersom jag åkt sån några gånger så borde jag väl utan problem kunna köra den.. Verkade inte alls så svårt.

Bara det att jag fick inte alls köra för det skulle Alicehusse göra.

 

Om Alice är nybadad? Så klart hon är, bara det att hon hittade en del jord att rulla sej i och pälsen råkade ändra färg.

Förstår inte alls varför hon blev hotad med duschen. Vi hundar sköter våra pälsar allra bäst på egen tass utan mäsnklig inblandning.

Hemma så käkade jag lite och sov en stund. tar på krafteran att umgås en massa med kompusarna.

Gick på trist eftermiddagsrunda, täffade inte nån jag känner.

Men i morgon är det normal ordning igen, jag ska hämta Basse och sen ska vi hitta på nåt Har hört talas om nån skog eftersom det inte ska bli ovädershett.







Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards