wilmablogghund

Alla inlägg den 17 juli 2021

Av Wilma Border collie - 17 juli 2021 17:44

I dag fyller min blogg 5 år. Jag hade bara bott här i tre dagar när jag skulle prova livet som blogghund. Var många som ville att jag skulle prova. Sigge Svamphund han bloggade i nästan 10 år så jag tittade mycket på hans innan jag började.

Provade och fick massor med besökare och en massa uppmuntrande kommentarer, det var inte så svårt som jag trodde.

Tänker nog fortsätta ett tag till så länge som några vill läsa om mitt trista liv.

I dag började det med en ensam mrogonrunda, redan då var ovädershettan tillbaka med full kraft.

Så hette det att numer är jag utsläppt från Hormonhäxefängelset, alltså skulle jag få träffa kompisar. Visste inte om jag verkligen skulle tro på det efter alla år av fångenskap.

 

Titta!! Det stämmer!! Jag har hamnat hos Basse och nu ska vi bara vänta på att kompisarna kommer.

 

Matte grejade med vår Palskdamm, den behövde nytt vatten och lite annat. Men eftersom människor sällan eller aldrig klarar av saker utan hundlig övervakning så kollade Basse noga att hon verkligen fick vattnet på rätt ställe.

 

Hej Berner Alice matte, trevligt att träffas, det var väldigt många år sen sist. Dessutom brukar hon ha väldigt gott godis så det gäller att vara extra social med henne.

 

Berner Alice kollade också så matte gjorde rätt. Vattenpåfyllningen blev godkänd.

 

Pust! Det är oväder värre än värst, var faktiskt skönast att ligga i skuggan.

 

Sigge kom också. Trevligt eftersom vi inte setts på många år.

 

Basse förklarade för Berner Alice matte att om man står på bord då får man faktiskt godis. Det är inte alla människor som känner till det så det gäller att träna alla rätt.

 

Så skulle vi gå till sjön och bada, ungefär det enda som går att göra i ovädret. Jag fick vara fånge för enligt matte tittade jag alldels för mycket efter Hare och jag får inte springa snabbt och fort i ovädret, sånt kan visst sluta med nåt som heter värmeslag.

 

Sigge hade lyckats få med sej gröna bollen ner till sjön.

 

Men vad är det nu som händer?

 

Skeppshunden Basse försvann med sin husse. Bollen som inte skulle vara i sjön hade blåst i väg långt från land.

Men de lyckades rädda den.

 

Alice kom och kastade sej i sjön, fast vattnet är så varmt att det svalkar nästan ingenting längre.

 

Leonberger Peggy kom också en sväng. änge sen sist och hörde talas om att snart är det visst dags för hennes fängelsevistelse.

 

Jaha där pågår det utdelning av smarrigt godis och jag som fånge kommer inte dit.

 

Försökte förklara för matte att jag behövde minsann ha tröstgodis. Fick det och Berner Alice matte kom och gav mej av sitt utsökta också.

 

Titta! Basse kan numer flyga, i alla fall när godispåsen kommer fram.. Gäller att inte missa minsta lilla smula.

 

Dags att sluta för i dag och jag fick åka Mule med Basse och hans husse.

 

Alice hon valde att springa bredvid.

 

Syns inte på bilden men det är en brant backe upp från sjön och den är hemsk nu i ovädret. Många hundar och männiksor släpade sej tappert upp för den.

Så hamnade jag i min bil dags att åka hem.

 

Hann bara några meter så gjorde matte en av sina berömda tvärnitar och släppte ut mej. Dags att jobba.

 

Två chanpinjoner hade hon sett som jag snyggt markerade.

 

Tack det var vänligt att jag får lön för mitt slit.

 

Men de där champinjonerna de bor kvar i skogen. Titta så de såg ut när matte satte kniven i dom. Alldels fulla med larver.

Åkte hem och sov, kändes skönt att äntligen ha fått träffa kompisar och prata om alla viktiga hundsaker.

Gick på en hemsk het eftermiddagsrunda, inte träffade jag några jag känner heller.

Men i morgon väntar kompisar igen hoppas verkligen att det inte är lika vidrigt oväder då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards