wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Hela kompisgänget

Av Wilma Border collie - 21 juni 2021 18:10

I natt då var det livat här. Åskar kom på besök och det ordentligt, det blixtrade och dundrade så fönsterrutorna skakade. Jag bryr mej inte och matte som tycker att Åskar det är det bästa som finns njöt av det. Föll en massa svampvaten också.

Men tro inte att ovädret försvann, det var ovädershett redan vid halv åtta när jag hämtade Basse. Sen fortsatte vi och hämtade upp Alice, gillar när Flocken är samlad.

Så hörde vi att vi skulle åka och utföra ett av våra uppdrag.

 

Vi hamnade i Engelska skogen och tänk Moha och Troy hade förföljt oss. Perfekt detta med hela kompisgänget.

 

Nu ska vi se till huset långt bort i skogen så allt är som det ska vara. Gräsmattan har blivit en äng, men annars var allt okej. Inga korkade inbrott och inga Vilda grisbesök heller.

 

Vet du möjligen nånting om varför det inte finns ostblommor på engelska veden? Det ska finnas såna.

 

Veden började blomma och när fem hundar har städat så finns det inte minsta lilla spår kvar. Det är nåt alldeles speciellt med engelsk ved för det är den enda som har ostblommor.

 

Städa ved på ostblommor det kräver enligt Alice en massa avkopplande rull sen.

 

Jag tänkte ta med mej Alice och visa mina allra bästa spanträd inne i skogen, men matte ansåg att det var en onödig sysselsättnig. Nåt om att det var för ovädershett för att Ekorre skulle vara hemma.

 

Basse och Troy de ägnade sej åt Sorkjakt. Enligt dom extremt viktigt.

 

Det var en gång en Sork. Den lyckades Basse fånga och han var så stolt, så stolt. Faktiskt andra gången han lyckas där.

 

Sen skulle vi vidare, jag hade planer på att visa trevliga ställen i skogen som inte Alice sett. Men enligt människorna var det alldeles för mycket oväder för såna trevliga saker.

Hamnade i våra bilar och trodde att vi skulle åka hem.

 

Sån otru hade vi inte, bara skjuts ner till bäcken som Basse omgående provade. Sen sist så hade Vattentjuven härjat i

den men fortfarande gott om vatten.

 

Gick en liten bit genom skogen, kollade och allt var som det skulle.

 

Så Bäversjön var lika fin som alltid. Nu skulle vi bada ett tag eftersom det var oväder.

 

Blev köbildning när tre stycken skulle ut samtidigt. Basse han simmar nånstans utanför bild.

 

Jag nöjde mej med att svalka tassarna och dricka. Lika bra vatten som alltid i Bäversjön.

 

Bad kräver torkning och sån utförs bäst bland barr och grenar. Basse hade typ halva skogen i pälsen när han var klar.

 

Alice berättade för Moha och Troymatte att av en massa bad blir man hungrig. Skulle det möjligen kunna finnas nån godisbit till behövande hund? Det fanns vi fick allihopa.

 

Sen var det ännu mera bad ett tag. Enligt Troy och Basse bäst att passa på för vem vet när vi ser en sjö igen.

 

Jag hittade en pinne med utsökt bark, perfekt eftersom jag var hungrig. Frukost det har jag inget minne av att jag serverats nån.

 

Kollade runt en del och allt var i sin ordning. Sen var det enligt människorna dags att åka hem.

Hörde att stackars Moha och Troy skulle släpas iväg till sitt vinterhemma ett par dagar. Korkat, de kunde ha hängt med oss istället.

Hem. käkade och sov ute var det vidrigt oväder.

När Alice skulle hem så blev det en kort kissväng sen skjutsade vi henne. Enligt matte alldeles för varmt för att gå.

Hörde att hon ska hänga med oss i morgon också. Bra för vi har visst saker att göra då också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards