wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 juni 2021

Ganska lugnt och shopping

Av Wilma Border collie - 10 juni 2021 17:56

I morse var det ordning igen, Basse var hemma när jag kom. Alltså precis som det ska vara, enda felet var väl att vi inte alls fick försöka umgås med ett gäng harar.

Hem till mej för frukost och lite diskussioner om vad vi skulle hitta på.

Matte påstod att vi kunde ta det lite lugnt idag, korkade påhitt.

Så skulle vi ut och åka.

 

Här har vi inte varit sen stora svampvattennedfallet för att par veckor sen. Trevligt det hade minsann rört sej hanar här, kan vara bra att veta eftersom jag planerar för att ut och ragga framöver. Mattes hot om Hormonhäxefängelset det lyssnar jag inte på.

 

Började med att inspektera en brygga och dricka vatten. Vatten blir mycket godare om man gör det lagom komplicerat att dricka det.

 

Nu ska vi springa och ha en massa skoj. Sist var det inte läge för det på grund av nedfallet.

 

Det rör sej tydligen ganska många hundar här. Vi hittade många spår efter såna som vi inte känner, trist nog var det ingen där nu. Vi träffar gärna nya kompisar.

 

Basse kastade sej ut i Båven och badade. Hörde nåt om att han inte hade badat på väldigt länge typ många månader sen sist.

 

Inspekterade de andra bryggorna också. Mycket viktigt detta att ha ordentlig koll på dom, de var i perfekt skick.

 

Ute i sjön var hela släkten Kanadagås och de gillade inte alls våran närvaro. Många högljudda åsikter om två oskyldiga hundar som bara kollade bryggor och badade.

 

Kollade den gamla ihåliga eken istället. Den är bra för som vanligt levererade den godis, vi tog allt så inte släkten Kanadagås hittar vår privata godisgömma.

 

I bland berättar Basse väldigt roliga saker. Så bestämde vi att vi skulle leka mer.

 

Alltså jag är världsmästare i att tackla Basse. Mycket skoj lek detta som vi lekte mycket.

 

Ha! Tro inte att du ska kunna springa ifrån mej inte. Vi sprang massor och lyckades aldrig fastna på bild påda två samtidigt.

 

Bara så du vet så vann jag!! Försök inte påstå att jag fuskade, det var du som var långsam!!

Men ungefär nu kom vi på att vi var varma och tröstiga så vi gick till sjön och drack mer och Basse badade.

 

I dag är det fyra år sedan jag fick efternamnet Svamphund. Det firade jag genom att hitta svamp passande nog.

 

Såna här Nejlikbroskskivlingar hittade jag. De växer i gräsmattor och är en matsvamp, bara hatten används. Men det var så få att de står kvar.

 

Basse provade att markera såna och sen delade vi på en del utsökt ost.

Så hörde vi att det var dags för bilen för vi skulle vidare. Blev oroliga eftersom vi var i Sparreholm trodde vi att vi skulle bli fångar i bilen i många månader medan matte skulle gå vilse i jätteaffären.

 

Underbart!! Ingen fångenskap i bilen, vi fick åka till våran allra bästa Grisöronaffär. Har inte shoppat på många månader. Tydligen hade vi egna pengar eftersom matte varit kattvakt till grannkatten.

 

Basse funderade på om vi skulle löpa några såna här ben. Gäller att ha stenkoll på sortimentet så vi inte missar några läckerheter.

 

Jag plockade ut ett par godisbitar till oss. Snattar fortfarande inte, vi behövde energi för att orka shoppa.

 

Kollade av annat godis och ben, måste vara övernes om vad vi ska handla.

 

Matte grävde i frysen och frågade om vi ville shoppa revben. Synnerligen korkad fråga. Så klart vi vill ha såna och frysta revben är typ bästa glassen om det blir ovädershett.

 

Så nu har vi shoppat upp våra pengar och behöver shoppinggodiset. Lika utsökt gott som alltid var det.

Åkte hem, fick varsitt revben utsökt gott att gnaga på.

Sov och sen var det dags för eftermiddagsrunda. Trist sån för vi träffade inga vi känner. 

I morgon har vi visst en del att pyssla med igen så det blir säkert en bra dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards