wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 juni 2021

Skoj trots oväder

Av Wilma Border collie - 6 juni 2021 18:00

Som vanligt en söndag ensam trist morgonrunda. Sen hem och passa dörren de sedvanliga veckorna innan det var dags att åka.

 

Titta!! Beviset på att jag borde ha fått åka för länge sen. Basse gick och väntade på mej efter vägen.

 

Lika bra att ge honom lift de där ca hundra meterna som var kvar. När det är oväder är det bäst att spara på krafterna.

 

Ja ja vi kommer men det är faktiskt nåt viktigt här inne som vi måste kolla. Inget som människor begriper.

 

Fast vi vände för vem kan motstå viftandet med osttuben? Inte vi i alla fall.

 

Nu så Labrador Alice har kommit. Bäst att passa på och springa en massa innan det blir så där vidrigt ovädershett.

 

Nu kommer minsann Berner Alice också, blir bra detta.

 

Kollade och hennes matte hade godispåse med sej. Bra då vet vi vem vi ska vara extra vänliga mot.

 

Fylldes på mer svalt vatten i våran plaskdamm. Basse tog på sej uppdraget att kolla så det verkligen gick rätt till.

Blev så äckelhett att jag la mej i skuggan under ett bord.

Så följde jag med matte som skulle prata nåt tråk med Bassehusse.

 

Under tiden så gick de andra hundarna ner till sjön. 

 

De flesta slängde sej direkt ut i sjön, vi var inte så många hundar i dag.

 

Dårar! Det räcker faktiskt att blöta tassarna och möjligen magen. Jag intog min favoritplats och övervakade allt som hände i sjön.

 

Tilly hon badade så det skvätte överallt. Tror hon försökte springa på vattnet.

 

Var sån ovädershetta att jag bestämde mej för att sällskapsbada en stund. Var riktigt skönt i vattnet.

 

Alice och Basse de tränade ännu mer på parsimning och dela på pinnen. De har blivit riktigt duktiga på det.

 

Provade lite Flockspring på land. Hade det varit normalt väder så kunde vi ha haft mycket skoj, men det blev för hett.

 

Men nu är det bråttom, detta får inte missas.

 

Berner Alice matte hade tagit fram godispåsen och då gäller det att se till att komma över nån bit att äta.

 

Badade mera. Det är skönt att stå i sjön och känna svalka när vädret är på dåligt humör.

 

Gungun tiggde av mitt godis, hon vidhåller att hon bara får nåt att äta på hundträffarna. Matte var snäll och gav henne.

 

Alice och Basse fortsatte att träna. Fast här gick det inte bra för Basse fick inget grepp om pinnen.

 

Efter några tusen bad så gäller det att torka sej ordentligt. Basse har det bra som kan gå och bada hur mycket och ofta han vill.

 

Dumheter! Dasg att sluta för i dag. Undrar när människorna ska begripa att hundträffarna ska pågå från tidig morgon till sen kväll.

Släppte in Basse i hans hemma och hörde att vi ses i morgonbitti.

Åkte hem, käkade och somnade.

Vidrigt het eftermiddagsrunda, men jag hade tur och träffade min bästa godisutdelare. Väldigt bar att få lite energi.

Kom hem och efter en stund pratade matte om att hon hörde nåt. Ut på balkongen och jodå Åskar hade åsikter väldigt många åsikter. Galna matte ansåg att detta var dagens höjdpunkt. Åskars ständige följeslagare svampvattnet det hamnade på andra ställen, kom bara några löjliga droppar här.

I morgon blir det bra för vi är Flocken och ska få åka och bada nånstans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards