wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 september 2020

Fortsätter att roa mej

Av Wilma Border collie - 26 september 2020 16:08

I går skulle jag tillbaka till Terra och hennes människor.

 

Men nu stämmer ingenting, det där är Terra men med alldeles fel människa. Visade sej att det var Malin som kommit från Jämtland och Terra var ute och rastade henne.

Umgicks en del.

 

Sen kom jag på att jag nog var trött så jag provade Anders säng. Mycket skön, kunde ha sovit länge i den.

 

Sen hamnade vi i Basses uterum för alla människor skulle äta mat tillsammans. Vi stackars utsvultna hundar fick i alla fall varsitt tuggben av matte.

 

Jag och Basse gick ut och körde lite kvällsbrottning. Mycket trevligt sätt att avsluta kvällen på.

 

Basse han vet misann hur man ska serveras ost. Ligga som en människovalp i husses knä och snutta på osttuben.

Åkte hem och sov.

Så belv det idag.

  

Hej Basse! Hörde att du ska hänga med mej i skogen i dag istället för att vara på hundträff.

 

Bra vi skulle till Engelska skogen, har inte varit här på ett tag.

 

Det var ont om svamp men Madde hittade några hon ville ha.

 

Basse kollade bäcken, men där härjar fortfarande Vattentjuven så det var usel tillgång på vatten.

 

Malin hittade såna där Föränderliga tofsskivlingar. Matte som kan dom garanterade att det var såna så hon vågade plocka.

 

Hittade några kantareller till Malin- Så kostar faktiskt ost, fick ost.

 

Människorna fortsatte att hitta en och annan svamp.

 

Om dom kunde ta och komma nån gång. Vi har tråkigt och behöver fortsätta i skogen. Har massor att göra och kolla.

 

Matte behagade röra på sej så vi kollade av en massa viktigt. Hon hittade några såna här Sandsoppar. Nästan det enda som fanns där.

 

Kom Basse nu är det bråttom, jag har hört de där magiska orden.

Gick till huset långt bort i skogen.

 

Nå?? Vi behöver vårt skogsfika, ta fram våra mackor!!

 

Jag fick mycket välbehövlig macka.

 

Basse fick också. Precis vad vi behövde, skogsfika är faktiskt viktiga saker.

 

Människorna fikade också. Onödigt vi kunde ha tagit hand om deras fika, tror vi som rört oss mycket mer hade behövt det mycket bättre.

 

Lika bra att sova en liten stund på fikat innan vi ska göra mera.

 

Gick en sväng till i skogen. Var alldeles ödsligt, inte en svamp nånstans.

 

Träffade däremot Padda, han var ute på nån höstpromenad innan det är dags att gå i vinteride.

 

Basse som haft som hobby att jaga de där pyttegrodorna i kärret med Rödgul trumpetsvamp var väldigt intresserad. Men vi hundar ska inte umgås med Paddor. Så han fick inte göra nån närmare bekantskap med den.

 

Jaha slut på det roliga för idag. Dags att gå till bilen igen. Basse hängde med hem till mej eftersom hans husse är upptagen med nåt. Vi käkade lite lunch och sen somnade vi gott.

Snart ska vi hem till Basse för människorna ska äta igen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards