wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 september 2020

Vad som hände i går

Av Wilma Border collie - 25 september 2020 08:14

Nu så ska jag berätta vad som hände i går.

Dagen började mindre bra eftersom jag inte skulle hämta Basse, mycket korkat.

 

Trodde att jag skulle hämta Basse när jag skulle på längre runda, men inte. Hamnade vid hans stugor, tänkte att nu fanns nog överraskningen.

 

Detta är Terras stuga, kan det vara så att överraskningen är att hon har kommit? Nä där var det tomt, bara matte som gjorde saker i stugan och på ett par andra ställen.

 

Tog en sväng i skogen. Blev mycket bra för jag kunde jobba, hittade först den här Blomkålssvampen.

 

Enorm var den, vägde närmare 4 kilo. Och en bit bort fanns det en till fast mindre. Fick mycket beröm för mitt arbete.

Åkte hem och var hemma en stund, men var var överraskningen? Kände mej ganska blåst.

 

Nu har jag hämtat Jenna och nu vet jag. Överraskningen har kommit!!

 

Terra och hennes människor var minsann överraskningen!! Alldeles perfekt för vi har inte träffats på ett år vilket är alldeles för lång tid.

 

Matte fick minsann present, massor med sån där torkad Blodsopp som hon älskar.

 

Så hade Terrahusse gjort jättefina svampar i trä som hon också fick.

Lyssnade på en massa mänskligt tråkprat, fast jag och Jenna pratade en massa med Terra.

Så skulle vi ut och åka.

 

Hamnade hemma hos Astor och hans brudar för där skulle det göras nåt. Var bara jag och Jenna med för Terra passade sin husse just då.

 

Madde skulle städa deras gräsmatta för där växer det en massa Fjälliga bläcksvampar och såna vill hon ha för de växer knappt i det där Halland,

 

Tillbaka vid Basses hemma, fortfarande ingen Basse tyväär. Matte påstod att han var med sin husse och jobbade.

Men vi lekte medan Madde plockade champinjoner på Basses gräsmatta.

 

Så skulle vi ta en sväng i skogen också, mer leta svamp tydligen. Vi hundar var minsann upptagna med annat vi.

 

Det fanns en del svamp, Sandsopp, Karl Johan, Stolt fjällskivling och sånt. Mycket bra fast det inte fallit svampvatten på evigheter.

 

Giftig och mycket god svamp kan minsann vara kompisar i skogen. Tätt tillsammans står de Röda flugsvampen och Karl Johan.

Gick tillbaka till Terras stuga, människorna pratade mer tråk och planerade en massa.

 

Tjoho! Basse kom hem!! Han blev också jätteglad över att träffa Terra igen, vi hann leka en del sen skulle jag och Jenna åka.

Lämnade hem Jenna, matte hämtade nåt hemma och sen fick jag passa bil medan matte gjorde nåt annat.

 

Usel bild, men jag är tillbaka hos Basse. Människorna har käkat pizza och vi stackars hungriga hundar vi fick bara varsitt ben.

Lekte i alla fall en massa innan det var dags att åka hem igen. 

Hemma så somnade jag direkt, enligt matte så snarkade jag. Skitsnack jag snarkar aldrig!!

Nu är det en ny dag, jag har hämtat Basse och om ett tag ska vi ut i skogen med Terra och hennes människor.

Får se om jag hinner blogga mer idag, annars kommer den i morgon bitti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards