wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 september 2020

Roat oss idag också

Av Wilma Border collie - 16 september 2020 17:59

Hämtade som vanligt Basse i morse, ägnade oss åt en del morgonlek och lite andra viktiga hundsaker.

Så skulle vi åka hem, först var det stopp för matte såg en Kungschampinjon som inte alls skulle stå kvar.

 

Åkte en liten bit så var det stopp igen för nu var det Stolta fjällskivlingar. Tyckte att vi hörde i måndags att det inte ska vara fler såna. Hann bara en liten bit innan tre till skulle hämtas. Livsfarligt att åka med matte denna årstid. Jag och Basse behöver skaffa körkort så vi kan köra.

Var hemma ett tag så skulle Jenna hämtas.

  Varför har det tagit flera veckor att hämta henne? Vi har väntat alldeles för länge!!

 

Hon som påstår att vi drunknar i Stolta fjällskivlingar, hann inte ens till skogen innan det var stopp för att hämta upp fyra till. Blev alltså elva stycken idag.

 

Nu så äntligen framme och nu ska vi ha en massa skoj. Vi har inte sprungit på massor med månader, bäst att passa på.

 

Vidare in i skogen för att se om det hänt nåt sen sist. Självklart en massa lek där också. Fanns en hel del Strävsoppar men de vill inte matte ha.

 

Jenna hittade en liten Karl johan fast den bor kvar i skogen, full med hyresgäster var den.

 

Den där lammpatén den passade minsann Jenna som belöning. Hon tycket att den var lika utsökt god som jag och Basse redan konstaterat.

 

Grejade med en massa viktiga saker som dragkamper om skogens enda pinne. Hittade en del andra svampar och lite kantareller också.

 

Nu har jag hittat nåt som jag vet att matte kommer att bli väldigt glad över. bara att hon behagar komma sen så..

 

Hon blev glad och jag fick massor med beröm. Nu kommer de Svarta trumpetsvamparna igen. Väldigt små ännu, men om ett tag så.

 

Medan matte krälade runt och pratade med svamparna, hon är inte klok, så lekte jag den skoj leken att spela död och sen överfalla Basse.

 

Sen hade Jenna och Basse samarbete. Jenna hittade Föränderlig tofsskivling och Basse hjälpte till att markera.

Självklart en massa beröm och godis.

 

Här är en del, fanns massor på väldigt många stubbar. Det svampvatten som fallit har gjort nytta.

 

Suddig bild men Pinnkampen pågår igen. Nu kämpade jag mot Basse med Jenna som domare.

 

Blev oavgjort för pinneländet gick sönder. Men Jenna och Basse fortsatte med hans bit. Den gick också sönder, usel kvalitet på pinnarna numer.

 

Vi har haft fullt upp länge och behöver energi, Passerade där osten brukar blomma. Basse var väldigt tydlig med att det inte fanns några blommor.

 

Tänk matte kan trolla för helt plötsligt så fanns det blommor men inte ost. Det blommade sån där lammpaté, allra första gången som vi har hittat såna blommor. Finns självklart inte minsta spår kvar efter dom.

 

Ska till bilen men de där två och deras pinnar. Denna gick inte ens sönder så det var en lång kamp.

 

Jag tröttnade på att vänta så jag spelade död. Mycket effektivt för både Jenna och Basse skulle återuppliva mej.

 

Ha,ha,ha dom gick på det igen! Jag är minsann inte alls död nu ska ni få!!

  

Blev massor med skoj jaktlekar. Väldigt bra lek detta att spela död och sen kasta mej upp och jaga. Ännu bättre att det fungerar att luras varje gång.

 

Flämt! Skoj hade vi men sen tog orken slut var tvugna at vila innan vi gick till bilen.

Lämnade Jenna och hörde talas om korkade påhitt att det dröjer tills på måndag innan vi är Flocken igen. Det är många år till måndag elände.

Sov gott hemma ett tag.

Trist eftermiddagsrunda, träffade inga vi känner.

I morgon ska vi umgås med Moha och Troy säjs det, blir säkert väldigt bra för vi har minsann sett vad matte grejat med.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards